خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس:

نبود صنایع تبدیلی مهمترین دغدغه تولیدکنندگان انجیر است

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۵۳۳

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به تولید بیش از 700 تن انجیر در گلوگاه نبودن صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب را مهمترین دغدغه تولیدکنندگان این محصول برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی محمد شاعری در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره مرغوبترین انجیر ایران در شهرستان گلوگاه اظهار داشت: در سال "رونق تولید" تولید صنعت،خدمات و کشاورزی می بایست در اولویت قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه گلوگاه رتبه اول تولید انجیر را به خود اختصاص داده است،افزود: این جشنواره فرصتی مناسب برای قدردانی از تولیدکنندکان موفق انجیر است.

نماینده مردم نکا،بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی درآمد حاصل از انجیر را حدود 3.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از 1000 تن تولیدات انجیر مازندران 700 تن مربوط به شهرستان گلوگاه است.

وی با اشاره به اینکه انجیر نماد کشاورزی شهرستان گلوگاه است ،افزود: همه ما موظفیم از تولید محصولات کشاورزی بویژه انجیر این شهرستان حمایت کنیم.

شاعری با تاکید بر اینکه تولید صنعتی محصول انجیر بایستی برند سازی شود ،تصریح کرد: اگر چه هم اکنون این محصول تحت عنوان انجیر مرغوب گلوگاه برند سازی شده است.

وی نبودن صنایع تبدیلی ،بسته بندی مناسب ،پروسه کیفی سازی این محصول را که هویت محصولات کشاورزی این شهرستان است مهمترین دغدغه برشمرد و خواستار همکاری و تعامل مسئولان و بانک ها برای توسعه این محصول شد.

 شاعری یادآور شد: 1.5میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی تصویب شد؛ ظرفیت خالی برای متقاضیان در این بخش وجود دارد.

وی افزود: تسهیلات 6 درصدی با بازپرداخت هشت ساله در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که در اختیار متقاضیان این حوزه قرار می گیرد.

نماینده مردم نکا،بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان گلوگاه با دارا بودن زیر ساخت هایی نظیر جاده،آب،برق نیاز به سرمایه گذار دارد.

شاعری ادامه داد: منطقه ویژه امیرآباد و بندر اینچه برون ظرفیت خوب برای صادرات است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران و بانک ها در جهت ایجاد صنایع تبدیلی و توزیع مناسب این محصول در سطح کشور کمک کرده تا فروش انجیر از بازار سنتی خارج و بصورت صنعتی در طول سال توزیع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز