خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

امروز خزر با مشکلات بسیاری روبرو است/استان‌های حاشیه خزر از بیشترین آلودگی زیست محیطی برخوردار هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۶۳

احمد حسین زادگان گفت: امروز خزر با مشکلات بسیاری روبرو است که بخش مهم آن عدم مسئولیت پذیری کشورهای ساحلی خزر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین‌ زادگان در همایش گرامیداشت روز دریای خزر در بابلسر با بیان این که صیانت از محیط زیست دریای خزر نیازمند همکاری منطقه ای است، اظهار داشت: کشورهای در حال توسعه با روش‌ های کشورهای توسعه یافته برای جبران عقب‌ماندگی اقتصادی خود متاسفانه به منابع پایدار بویژه محیط زیست فشار می آورند.

استاندار مازندران گفت: مصیبت جدی این است که همه کشورهای حاشیه خزر با بهره برداری حداکثر توان از دریای خزر می خواهند نیازهای توسعه ای خود را بر طرف و یا تامین کنند و مشکلات اقتصادی داخلی کشور را بپوشانند. 

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در حوزه خزر نمی‌تواند ادعا کند از بحران و مشکلات زیست محیطی دریای خزر بی بهره است، افزود: امروز خزر با مشکلات بسیاری روبرو است که بخش مهم آن عدم مسئولیت پذیری کشورهای ساحلی خزر است. 

استاندار مازندران با بیان اینکه اکنون استان‌های حاشیه خزر از بیشترین آلودگی زیست محیطی برخوردار هستند، افزود: باید همه این مسئله را جدی بگیرند زیرا  در صورت بحرانی تر شدن شاید دیگر راهی برای بازگشت نباشد. 

حسین زادگان تاکید کرد: متاسفانه کنوانسیون تهران به عنوان یکی از قوی‌ترین کنوانسیون های حفاظت محیط زیستی بر روی زمین مانده و عملا هیچ کدام  آن را اجرا نمی کنیم. 

وی اظهار داشت: عدم ضمانت اجرا برای کنوانسیون تهران و استقرار دبیرخانه آن در کشوری بیگانه با مشکلات خزر بزرگ ترین آسیب را به کنوانسیون تهران وارد کرده است. 

حسین زادگان گفت: نابودی محیطی خزر مشکلات سیاسی و اجتماعی را نیز در حاشیه خزر به همراه خواهد داشت و روابط همسایگی کشورهای منطقه را نیز می تواند به مرحله نامطلوبی سوق دهد.

مراسم گرامی داشت روز دریای خزر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار مازندران، برخی سفرای خارجی، فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی، مدیران دستگاه های اجرایی و قضایی و مدیران ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های استان و برخی نمایندگان بخش های خصوصی و .... با هدف هم اندیشی در خصوص مقابله با آلودگی های زیست محیطی در این دریا در بابلسر برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز