خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران مطرح کرد :

مازندران و منطقه آزاد سه لکه ای/زباله سوز بهترین روش برای حل مشکل زباله استان

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۹۶۴

استاندار مازندران گفت: طرح سه لکه ای برای ایجاد منطقه آزاد در استان در دوره جدید با توجه اختلاف سلایق داخلی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور معاون پارلمانی و امور استان های رئیس جمهوری در ساری برگزار شد، اظهار کرد: داشتن منطقه آزاد برای مردم استان مازندران به یک اولویت مهم و مساله حیثیتی تبدیل شده است.

 وی افزود: ما در استان مازندران سه بندر برای موضوع منطقه آزاد داریم ولی اختلاف سلایق داخلی در استان باعث شده تا هیچ یک از این بنادر تاکنون به عنوان منطقه آزاد مصوب نشوند.

 استاندار مازندران با بیان اینکه این اختلافات به عنوان مانع اصلی در عدم برخورداری مازندران از منطقه آزاد عمل کرده و مانع برخورداری استان از این زیرساخت مهم توسعه ای شده است،تصریح کرد: پیشنهاد ما برای برخوداری از منطقه آزاد بهره مندی هر سه بندر استان با اهداف مختلف از این مصوبه است.

نماینده عالی دولت در مازندران  با اشاره به اینکه ارائه طرح سه لکه ای برای ایجاد منطقه آزاد در استان در دوره جدید با توجه به همین اختلاف سلایق داخلی است،یادآور شد: این پیشنهاد را با توضیحات خدمت رئیس جمهوری و معاون اول ایشان رساندیم که با استقبال مواجه شده است.

حسین زادگان خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما در باره منطقه آزاد سه لکه ای تا به اینجای کار مورد موافقت نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی و و مدیران استانی نیز قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: ظرفیت های بسیاری با توجه به شرایط جنگ اقتصادی در بندرهای مازندران خفته که بهره گیری از آنها نه تنها کمک خوبی برای توسعه و اقتصاد استان است، بلکه می تواند کمک کار مهمی در شرایط اقتصادی کنونی برای کشور باشد.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به اینکه مشکل زباله و پسماند استان وارد مرحله بحران شده است،تصریح کرد: حل این معضل دیرینه هم اولویت مهم و دغدغه اصلی مسئولان است.

 و ی با بیان اینکه اکنون تمرکز بر ساخت نیروگاههای زباله سوز است،گفت: بهترین روش برای حل مشکل زباله در مازندران  زباله سوز است.

حسین زادگان با بیان اینکه  این دستگاه علاوه بر حل مشکل انباشت و آلودگی های ناشی از زباله ، می تواند کمبود تولید برق در استان را هم تامین کند،خاطرنشان کرد: ایجاد نیروگاه های زباله سوز را نیازمند ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز