خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی مازندران عنوان کرد:

توجه به نکات بهداشتی ذبح دام در روز عید قربان

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۲۳۲

مدیر کل دامپزشکی مازندران با اشاره به ذبح غیربهداشتی دام در روز عید قربان، و احتمال بروز بیماریهای مشترک بین انسان و دام هشدار داد.

به گزارش ایلنا از ساری، حسین رضوانی در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان همکاران دامپزشکی 24 ساعت قبل عید قربان در مراکر عرضه دام حضور پیدا می کنند ،اظهار داشت: هم استانی ها دام را از میادین عرضه دامی که از سوی شهرداری اعلام شد خریداری کنند.

وی افزود: انتظار ما بر این است از همکاران دامپزشکی در خرید دام در میادین خرید کمک بخواهید چراکه بیماری های دامی وجود دارد که همکاران دامپزشکی تشخیص بهتری نسبت به این موضوع دارند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران به برخی بیماری هایی که برای انسان و دام خطرناک است اشاره کرد و گفت: بازرسی خرید قبل دام از در این مراکز انجام می شود.

وی ادامه داد: مخاطرات زرد رنگ در دام، تاول روی پوست، پشم بلند دام و دارای لنگش، کنه روی بدن دام از جمله مواردی است که در خرید دام باید مورد توجه قرار گیرد.

رضوانی با تاکید بر اینکه از کشتار دام در معابر عمومی خودداری شود،تصریح کرد: برای کشتار در کشتارگاه ها اقدام شود چراکه باعث انتشار بیماری می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر روی بدن دام ضرب دیدگی،  قرمز و پرخون بودن و چرکی بودن روی جگر دام وجود دارد که کیفیت لازم را ندارد و در انتخاب دام توجه جدی شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران به 15 قطعه حرام  دام اشاره کرد و گفت:  زرد پی ستون فقرات، نخاع مغز، حلقه چشم، اندام تناسلی دام، رحم و مثانه و کیسه صفرا، طحال، دمبلان از قطعه های حرامی است که نباید مورد استفاده قرار گیرد.

رضوانی افزود: همه بر این امر واقف هستیم سالیان گذشته کشتارگاه های سنتی وجود داشت اما اکنون با پیشرفت های علمی که داریم به سمت غذای سالم می رویم و هدف ما بر این است تضمین غذای سالم را سرلوحه کار قرار دهیم.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: بیش از 400 نوع بیماری دامی وجود دارد که افراد شناخت کافی نسبت به همه این نوع بیماری ها ندارند و تنها چند نوع بیماری شناخته شده را می شناسند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز