خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات میوه های سرد سیری وزارت جهاد کشاورزی:

تولید ارقام جدید هلو و شلیل در دستور کار پژوهشکده است/ایران در صادرات بخش کشاورزی رتبه مطلوبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۸۰۵

رئیس مرکز تحقیقات میوه های سرد سیری وزارت جهاد کشاورزی گفت:تولید ارقام جدید هلو و شلیل در دستور کار پژوهشکده است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر زینالو، رئیس مرکز تحقیقات میوه های سردسیری  وزارت جهادکشاورزی، سه شنبه شب در دومین جشنواره هلو و شلیل به میزبانی روستای بلیع کلا نکا افزود: ایران دارای رتبه خوبی در تولید هلو و شلیل است که در این بخش، رتبه هفتم جهان به ایران اختصاص دارد.

وی افزود: صادرات میوه هلو و شلیل باید ساماندهی شود زیرا اکنون دارای تولید 3برابری هلو و شلیل، بیش از نیاز کشور هستیم و باید شرایط این میوه برای ورود به عرصه جهانی فراهم کنیم.

زینالو با اشاره به گسترش آموزش یادآورشد: باید آموزش دوره های مختلف جهت کیفیت بخشی محصولات در دستورکار قرار گیرد تا شاهد رشد کمی و کیفی در این بخش باشیم.

 این مسوول همچنین با اعلام اینکه محصول خوب نتیجه تلاش کشاورزان وباغداران است؛ خاطر نشان کرد: باید از این صنف به درستی حمایت و محصولات متناسب به بازار عرضه شود. 

 

رئیس مرکز تحقیقات میوه های سردسیری  وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اهمیت تولیدمحصولات صادرات گفت: دربحث صادرات وضعیت مطلوب نداریم و صادرات ما دارای رتبه 50را در دنیا است و صادرات دو میلیارد دلاری قابل ارزش نیست و انتظار داریم این بحث مدیریت شود.

زینالو گفت: پژوهشکده میوه های معتدله برروی 26 نوع محصول ارقام جدید تحقیق می کنند که حدود 80نوع هلو و شلیل تولید شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز