خبرگزاری کار ایران

گفت و گویی متفاوت با رئیس شورای کارگری شهرداری ساری؛

تحصیل کرده های دانشگاهی در شهرداری ساری؛ در مشاغل خدماتی/عینک دودی می زنند و شب کاری می کنند تا شناخته نشوند

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۸۳۷

محمد حسن محمدی کیادهی گفت: مسئولان استان از امام جمعه محترم گرفته تا شخص استاندار؛ هرکس را که بیکار است و تقاضای کار دارد، به شهرداری ارجاع می دهند و جالب این که این نهاد مدام زیر ذره بین است و مدام مورد انتقاد قرار می گیرد.

رئیس شورای کارگری  شهرداری ساری می گوید: شهرداری ساری زمینه اشتغال 4 تا 5 هزار کارگر در بخش های مختلف را فراهم نموده و ماهانه تا 15 میلیارد تومان حقوق و مزایا به کارگران پرداخت می کند با این حال مدام مورد انتقاد است و هیچ مقام محترمی در استان زحمت دفاع از این نهاد پر کار را به خود نمی دهد.

"محمد حسن محمدی کیادهی" به دفتر خبرگزاری کار ایران"ایلنا" در ساری آمد تا گپ و گفتی دوستانه داشته باشیم؛ او به پدر شورای شهر ساری معروف است و سال ها مشاور"مهدی عبوری" شهردار سابق بوده؛ شهرداری که اکنون معاون وزیر راه و شهرسازی است و به همین بهانه از وی خواستیم بیاید و راجع به عملکرد "مهدی عبوری" و شرایط بعد از این شهردار خلاق و جوان صحبت کند.

سوالات روتین که تمام شد و در این گزارش پاسخ های "کیادهی" را خواهیم گفت؛ مسئول شورای کارگری شهرداری ساری در مورد وضعیت کارگران شاغل و مشکلات آنها سوال کردم و گویی او آمده بود تا دردهای این چند سال را بازگوید.

"محمدی کیادهی" می گوید: "عبوری، شهردار سابق، ساری را از یک شهر عبوری برای مسافران به شهری تبدیل نمود که حالا می توان چند روزی را ماند و لذت برد؛ او هم شهردار بود و هم شهرساز".

محمدی کیادهی می گوید: کدام نهاد را در ساری سراغ دارید که اشتغال حدود 5 هزار نفر را فراهم کرده باشد؟

او می گوید: مسئولان استان از امام جمعه محترم گرفته تا شخص استاندار؛ هرکس را که بیکار است و تقاضای کار دارد، به شهرداری ارجاع می دهند و جالب این که این نهاد مدام زیر ذره بین است و مدام مورد انتقاد قرار می گیرد؛ سوال من از آقای استاندار و دیگر مسئولان محترم استان این است که آقایان محترم! برای اشتغال جوانان این استان چه کرده اید؟

"محمدی کیادهی" می گوید: جوانان تحصیل کرده از درد بیکاری در شهرداری و مشاغلی همچون جاروب کردن خیابانها و رفت و روب و... تن می دهند؛ ما اکنون فوق لیسانس و دکترا در شهرداری ساری داریم!! می دانید این بندگان خدا چه تقاضایی از ما می کنند؟ آنان دوست دارند شبکاری کنند تا شناخته نشوند و یا موقع کار عینک و کلاه بر سرشان می گذارند تا مردم آنان را نشناسند! این ها درد نیستند! فلان آقای مسئول می گوید؛ فارغ التحصیلان بیایند مهارت کسب کنند من می گویم آقای محترم! با کدام پشتوانه ؟ آدمی که لنگ 20 هزار تومان پول تو جیبی است؛ چگونه بیاید گلخانه ای تاسیس کند که حداقل یک میلیارد تومان پول لازم دارد؛ از کجا بیاورد؟

او می گوید: اگر مسئولان مرهم بر زخم ما نمی گذارند؛ لطفاً نمک بر زخم نپاشند!

"محمدی کیادهی" درباره عملکرد "مهدی عبوری" شهردار سابق ساری می گوید: ویژگی مهم عبوری، خدمت بود و صداقت با مردم؛ او هنرش بسیج مردم بود؛ بسیج و همراهی برای آبادانی مرکز مازندران؛ "عبوری" ساری را از بن بست به "بن باز" رساند!

مثل عبوری در استان کم  نیستند؛ خوش تیپ و با سواد و تحصیل کرده؛ اما چرا عبوری بروز و ظهور کرد و موفق شد؛ او با واژه "نداریم" بیکانه بود؛ او در مقابل چالش ها ایستاد و پیروز شد! او هم شهردار بود و هم شهر ساز! او با دست خالی لیکن همراهی مردم از طریق پرداخت عوارض پارک های " ملل" و" ولایت" و"پارک بانوان" را ساخت و پروژه های مهمی چون زیر گذر میدان خزر، پل شهیدان رضایی ها، کنار گذر شهروند و... را افتتاح کرد.

رئیس شورای کارگری شهرداری ساری و عضو با سابقه شورای شهر مرکز مازندران می گوید: "شهردار سابق مرد عمل بود و مرد افتتاح طرح هایی که بعضاً 15 سال پیش کلنگ زنی شده بودند؛ او با کلنگ زنی در مناسبت های مختلف مخالف بود و اولویت را به افتتاح طرح هایی می داد که برای مردم رفاه و آسایش می آورد!

محمدی کیادهی اضافه کرد: از دیگر چالش هایی که "عبوری" از آن عبور کرد و موفق هم بود اخذ عوارض از دستگاه های دولتی بود که در این رابطه 300 تا 400 میلیارد تومان درآمد زایی داشت و مردم به این نتیجه رسیدند که شهردار جوان آنها اهل مماشات و ملاحظه کاری نیست و فقط در پی توسعه و آبادانی شهرشان است.

توسعه شهرساری و تبدیل تدریجی مرکز مازندران به یک کلانشهر دغدغه دیگر عبوری از نظر"کیادهی" با تجربه و کارشناس خبره شهری است؛ او می گوید: "عبوری" در سالهایی ساری را به یک کارگاه بزرگ تبدیل نمود و پیمانکاران زیادی را از استان و دیگر مناطق به ساری آورد؛ او وظیفه اش شهرداری بود اما شهرسازی به راه انداخت و چون موفق بود؛ به معاونت وزارت راه و شهرسازی رفت و آنجا هم مجدانه پیگیر عمران و توسعه مازندران و ساری است و دغدغه تکمیل و اجرای طرح های ملی و استانی را دارد."

او درباره شرایط بعد از"عبوری" و اوضاع و احوال کنونی شهرداری ساری می گوید:" مردم ساری درباره طرح هایی چون پارک و زیرگذر و میادین و تعریض خیابانها و معابر تقریبا اشباع شده اند و کار شهردار کنونی به نظرم آسان تر شده؛ "عبوری" زیرساخت ها را تکمیل و فراهم آورده و کار شهردار کنونی؛ شهرداری است و کارهای مربوط به زیباسازی و نظافت و...!

او البته تصریح می کند که پارک بانوان ساری تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز دوم پارک ملل از جمله کارهایی است که شاید شهردار بعدی ساری در اولویت کارهایش قرار دهد.

"محمدی کیادهی" از به کاربردن واژه کارگران شهرداری توسط رسانه ها انتقاد می کند و می گوید: شهرداری ساری فقط 900 نفر کارمند و کارگر رسمی و قراردادی دارد و تمامی کارگران شاغل در شرکت های طرف قرارداد شهرداری ساری زیر نظر شرکت های پیمانی می باشند و شهرداری ساری برنحوه عملکرد پیمانکاران با کارگران بخش های مختلف از جمله جمع آوری زباله؛ حمل زباله، رفت و روب و فضای سبز نظارت دارد تا حق و حقوقشان رعایت شود و تضیع حقی صورت نگیرد و البته شرکت های پیمانکاری که چند سالی است همکار ثابت شهرداری ساری شده اند؛ مکلف به رعایت قوانین کار و تامین اجتماعی می باشند.

او درباره نحوه پرداخت حقوق کارگران و وضعیت بیمه آنان می گوید: به جرات می گویم که حقوق کارگران و کارمندان به صورت منظم و در یک روز پرداخت می شود و تا 95 درصد کارگران هیچ مشکلی ندارند؛ البته در برخی از شرکت های پیمان کاری شاید بعضاً تاخیری در پرداخت داشته ایم که سریعاً بررسی و مشکل حل شده است.

"کیادهی" تاخیر در پرداخت حق بیمه کارگران توسط برخی شرکت های پیمانکاری را انکار نمی کند اما از برخی مسئولان استانی که می توانند گره گشایی نمایند و نمی کنند؛ گلایه داشته و می گوید: آقای استاندار؛ همانگونه که برای کارخانه چوب و کاغذ مازندران پا پیش گذاشتند و حلال مشکلات شدند؛ قدمی هم برای شهرداری و کارگران بردارند؛ بالاخره این نهاد زمینه اشتغال 4 تا 5 هزار نفر را فراهم نموده و بروز برخی مشکلات اجتناب ناپذیر است!

او می گوید: " مسئولان همت کنند و برای حفظ اشتغال فرزندان این مردم در شهرداری کمک حال مسئولان شهرداری باشند؛ این که در مشکلات ، مسئولان شهرداری را تنها بگذاریم و به انحاء مختلف مچ گیری کنیم ؛به نفع وصلاح استان نیست!"

عضو با سابقه شورای شهرساری و کارشناس مسائل شهری و کارگری می گوید: در همین نهاد شهرداری کارگرانی داریم که فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند؛ فوق لیسانس مکانیک و دکترای عمران! باور کنید که این بندگان خدا از فرط بیکاری دست به کارهایی می زنند که گفتن آنها را صلاح نمی دانم؛ اینان عینک دودی و کلاه بر سرشان می گذارند تا همشهریان آنان را نشناسند و یا تقاضای شبکاری می دهند تا از نگاه دیگران دور باشند؛ از شدت بیکاری حاضرند دست به هرکاری بزنند آن وقت برخی عزیزان می گویند مهارت آموزی؛ مهارت آموزی! خدا پدرتان را بیامرزد؛ اینها پول تو جیبی اشان از پدرشان می گیرند؛ پولشان کجا بود که گلخانه بزنند یا کارگاه ایجاد کنند؛ با کدام پول؛ کدام تسهیلات؟

او در پایان سخنان خود ضمن انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس در رفع مشکلات مردم می گوید: با یقین می گویم 80 درصد نمایندگان مجلس از جمله منتخبان مردم مازندران در دوره بعدی مجلس رای نخواهند آورد !

او می گوید: نیازمند نمایندگانی هستیم که تفکرات سال 1357 را داشته و برای مردم و کشور ایثارگری کنند؛ مردم از عملکرد نمایندگان خود در نهاد های شورا و مجلس رضایت ندارند!

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز