خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مطرح کرد:

بزرگداشت سال نوی طبری با جشن‌های بومی

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۲۵۳

عباس زارع گفت: در هفته‌ی جاری، به مناسبت آغاز سال جدید طبری، برنامه های پرنشاط و شاد بومی در سراسر مازندران برگزار می‌شود. ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: دوم مرداد ماه برابر است با آغاز سال 1531 طبری و به همین دلیل چندین برنامه فرهنگی و هنری بومی، با هدایت ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها در سراسر مازندران برگزار می شود.

عباس زارع با بیان این که ایجاد روحیه‌بخشی و نشاط عمومی در فضای استان از برنامه های استاندار و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است، افزود: حلول سال نوی طبری فرصت مناسبی است تا ضمن احیا و پاسداشت فرهنگ و سنت‌های بومی، نسل جدید را نیز با تجربه‌ها، دیدگاه‌ها و رسم‌های نیاکان‌مان آشنا کنیم.

وی با اشاره به این‌که یکی از سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران، نشاط‌بخشی به جامعه از طریق احیای فرهنگ عامه و ترویج خرده‌فرهنگ هاست، تاکید کرد: به کمک جمعی از پژوهشگران و فعالان فرهنگی استان، ستادی تشکیل شده تا جشن‌های آغاز سال نوی تبری در مسیر کارشناسی شده به مرحله اجرا دربیاید.

زارع تصریح کرد: همه‌ی مازندرانی ها در هرکجا که هستند باید سال نوی خود را با اجرای برنامه‌هایی چون مادرمه، مهمانی، دورهمی و شب نشینی و موسیقی محلی جشن بگیرند.

وی یادآور شد: کارناوال آغاز جشن سال نوی طبری از ساعت 18 تا 19 روز 2 مردادماه 1398 از میدان ابن شهرآشوب تا بوستان ولایت ساری، آئین ها و موسیقی محلی را برای مردم به نمایش می‌گذارد.

زارع هم‌چنین گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که در شهرستان‌ها برگزار می شود، ویژه برنامه‌ی آغاز سال 1531 تبری نیز از ساعت 18 روز 3 مردادماه در سالن سلمان هراتی اداره کل ارشاد مازندران برگزار می شود که در این مراسم شاهد موسیقی محلی، شعرخوانی، رونمایی از چند جلد کتاب و آلبوم موسیقی و پذیرایی با خوراکی های محلی و مانند این‌ها خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز