خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران؛

اولین نشست هم اندیشی شهرستانی کانون کارآفرینان استان در آمل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۳۰۴

 

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال و رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان، رییس اداره تعاون، کار آمل، دبیر کانون کارآفرینان مازندران، رییس دانشگاه شمال و جمعی از کارآفرینان این شهرستان اولین نشست هم اندیشی شهرستانی کانون کارآفرینان استان در محل سالن جلسات دانشگاه شمال برگزار شد.

کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: تشکیل کانون کارآفرینان گامی مهم در جهت توسعه کارآفرینی در استان مازندران می باشد.

وی افزود: این کانون مجموعه ای است متشکل از کارآفرینان برتر ، صاحبنظران و کارشناسان حوزه کارآفرینی استان که به عنوان اتاق فکر کارآفرینی تشکیل شده است که در آینده نزدیک گام های مهمی در جهت توسعه استان خواهد برداشت.

اصغری ادامه داد: کانون کارآفرینان در راستای وظایف مهمی از قبیل بررسی موانع کارآفرینی، شناسایی عوامل موثر در توسعه کارآفرینی، شناسایی و مستند سازی تجربیات کارآفرینان استان، بررسی و تشخیص فرصتها و تهدیدهای کسب و کار و علی الخصوص ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح استان را بر عهده دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مهم ترین اتفاق این است که نهادسازی و سازماندهی اکوسیستمی در بحث کارآفرینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل ویژه‌ای به خود گرفته است که می‌توان به صدور مجوزهای موسسات مشاوره کارآفرینی اشاره کرد.

وی ادامه داد: اتفاق خوب و شایسته دیگر این است که مجموعه وزارت تعاون برای مراکز شتاب‌دهی مجوز صادر می‌کند که کار بسیار مهمی می باشد و از بخش‌های جدی است که چگونه می‌توان سرمایه‌گذاران صاحب‌نظر و مجرب را در حوزه فناوری و نوآوری جذب کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آموزش و پروش و دانشگاهها می توانند نقش مهمی در زمینه کارآفرینی ایفا نمایند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران افزود: اقدامات خوبی در حوزه کارآفرینی از قبیل تشکیل کانون کارآفرینان، تأسیس مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، اجرای طرح های کافه کارآفرینی و تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان توسط این اداره کل صورت گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران توجه به فرهنگ و آموزش در بحث کارآفرینی ضروری دانست و افزود:  اجرای طرح " از علم تا عمل" یا کافه کارآفرینی در دانشگاهها و تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان با همکاری آموزش و پرورش از اقدامات مهم این اداره کل در این زمینه می باشد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح " از علم تا عمل" یا کافه کارآفرینی تصریح کرد: در راستای ضرورت حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و انجام اقدامات مؤثر تر در کارآفرین تر شدن دانشگاهها این طرح در حال اجراست.

وی افزود: در این کافه ها اهداف مهمی از قبیل تسهیل برقراری تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان با کارآفرینان، دولت، سرمایه گذاران و دانشجویان، ارتباط مراکز مشاوره و شتاب دهنده ها با صاحبان ایده، شکل گیری شبکه های سیال بین افکار مختلف برای خلق نوآوری و... را در دانشگاهها پیگر خواهیم شد.

رضا عبدی مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف تشکیل کانون کارآفرینان ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان می باشد و این مهم را می توان بعنوان وجه تمایز این تشکل با تشکل های دیگر در سطح استان برشمرد.

وی افزود: کسانی که عضو این کانون می شوند در واقع نوعی مسئولیت اجتماعی و خیرخواهانه در قبال همه مردم علی الخصوص جوانان دارند که به این مهم باید توجه ویژه ای شود.

علی اسلامی رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل نیز در این جلسه طی سخنانی بیان داشت: کارآفرینی نیاز امروز استان می باشد و ترویج فرهنگ آن از ضروریات است.

وی افزود: با تشکیل کافه های کارآفرینی در دانشگاه ها بدنبال پیوند دانشجویان و کارآفرینان هستیم و تا کنون بازخوردهای خوبی در این زمینه دریافت کرده ایم و امیدواریم همه دانشگاه های استان نسبت به انجام این مهم اقدام نمایند.

جمال قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه مازندران و دبیر کانون کارآفرینان مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: بررسی ظرفیت‌ها و تدوین دستورالعمل‌های توسعه صنعتی در استان از اهداف تشکیل این کانون بوده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه، راه‌اندازی این کانون تدوین مسیری درست از بستر آیین‌نامه‌ها بود تا با بخش صنعت و تولید سود ببرند و هم‌افزایی جدیدی ایجاد شود.

قاسمی با بیان اینکه دستورالعمل راه‌اندازی کانون کارآفرینان مازندران از وزارت کار ابلاغ شد و آیین‌نامه آن در حال ویرایش است، بیان کرد: کارآفرینی تعاریفی دارد و اهداف کانون با چهار هدف عمده افزایش توان مدیریتی استان،رفع موانع توسعه کارآفرینی و ارایه راهکار برای رفع موانع و ارایه پیشنهاد در راه تصمیم‌سازی‌های استانی برای ایجاد زمینه یا بستر ترویج انواع کارآفرینی شکل گرفته است. 

دبیر کانون کارآفرینان مازندران با اشاره به اینکه تشکل جدید از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی در توسعه صنعتی استفاده خواهد کرد، افزود: مشکل امروز صنعت این است که علمی کار نکرده است و وارد کردن علم به این بخش از اهداف کارآفرینان است.

وی با اشاره به اینکه براساس آیین نامه نماینده کانون در شورای برنامه ریزی استان حضور داشته و کارگروه های تخصصی در این حوزه تشکیل می شود، عنوان کرد: کارآفرینان برتر عضو پیوسته کانون می شوند و عضو گیری وابسته و افتخاری از طریق اعضای هیات علمی دانشگاه ها بعد از شکل گیری کانون صورت خواهد گرفت.

گفتنی است در پایان این جلسه کارآفرینان حاضر به ارائه نقطه نظرات خود در زمینه نقشه راه کانون کارآفرینان استان پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز