خبرگزاری کار ایران

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خبر داد:

پیشرفت 93 درصدی ساخت اسکله رورو / رشد 88 درصدی صادرات در بندامیر آباد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۸۸۷

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه ساخت اسکله رورو ریلی از رشد 93 درصدی برخوردار است گفت: صادرات چهارماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال قبل 88 درصد رشد داشته است.

سیاوش رضوانی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با محوریت "تابستان خبری" با بیان اینکه این بندر فرصتی جهت تامین نیازمندی های اقتصادی کشور از طریق حمل و نقل دریایی است،اظهار داشت: روزانه 600 کامیون برای جابجایی کالا در بندر امیرآباد تردد می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 فروند کشتی در دریای خزر تردد می کنند،افزود: سال گذشته پنج میلیون و 700هزار تن بار واردبنادرشمالی ایران شد که 3.5میلیون تن آن از طریق امیرآباد بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: بندرامیرآباد بندریترکیبی و چندمنظوره بوده و پاسخگوی رشد تبادلات کالا در شمال دریای خزر است.

وی درباره میزان سرمایه گذاری در بندر امیر آباد اظهار داشت:

23 شرکت با هزینه بالغ بر 690 میلیارد تومان بهره برداری شد و 13 شرکت دیگر نیز با سرمایه گذاری 670 میلیارد تومان در حال ساخت است.

رضوانی تصریح کرد: حدود 13 تا 14 نوع کالا وارد بندرامیر آباد می شود این نشان از افزایش تنوع کالایی در این بندر است.

وی با اعلام  اینکه هزینه جاده سازی و تعریض مسیر گهرباران گهرباران را 40 میلیارد تومان است، ادامه داد: هم اکنون 12 کیلومتر از مسیر انجام و پیشرفت 70 درصدی دارد.

رضوانی ظرفیت بندر امیرآباد را هفت میلیون و 500 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته سه میلیون و 800 هزار تن بار وارد بندر شد و در حال حاضر بیش از 40 درصد ظرفیت این بندر خالی مانده است.

وی با اشاره به ساخت "اسکله رورو" و بیان اینکه 93 درصد ساخت این طرح انجام شده است،ادامه داد: تاکنون 80 میلیارد تومان برای ساخت این اسکله هزینه شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام اینکه این پروژه تا پایان اسفندماه به بهره برداری می رسد ،خاطرنشان کرد: هم اکنون از 5 درصد این ظرفیت بهره گیری می شود که با تکمیل آن ظرفیت موجود به 35 تا 40 درصد افزایش پیدا می کند.

وی بیان کرد: بیش از هزار و 800 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در این بندر فعالیت می کنند.

رضوانی با بیان اینکه صادرات بندر در چهارماهه سالجاری نسبت به مشابه سال گذشته 88 درصد رشد داشته است،افزود: بارگیری و تخلیه نیز نسبت به بازه زمانی سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین افزود: تعداد شناور  این بندر در بازه زمانی مطروحه 39 درصد با افزایش همراه بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز