خبرگزاری کار ایران

مسئول گرایش فرهنگ هنر و گردشگری بانک رسالت مازندران عنوان کرد:

ترویج بانکداری اسلامی و ارائه خدمات نوین همراه با بانک رسالت/ ایجاد مشاغل خرد و احیای سنت قرض الحسنه

کد خبر : ۷۸۲۳۷۱

بانک قرض الحسنه رسالت از جمله بانک هایی است که با پرداخت تسهیلات بدون سود توانسته در زمینه بانکداری بدون ربا نقشی مهم را ایفا نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، احمد آقایی امروز در جمع خبرنگاران به آغاز فعالیت نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی رسالت در سال 1390 با هدف ترویج بانکداری اسلامی و ارائه خدمات نوین اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ارزان،آسان و شرعی در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی از مهمترین فعالیت های این بانک است.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از محورهای اصلی اقتصاد و فرهنگ در نظام بانکی است یکی از اهداف برجسته این بانک ایجاد مشاغل خرد با حداقل هزینه تمام شده می باشد. 

مسئول گرایش فرهنگ هنر و گردشگری بانک رسالت مازندران با اشاره به راه اندازی شبکه توسعه اجتماعی رسالت گفت: ایجاد فرهنگ قرض الحسنه بانکداری اسلامی ،ایجاد مشاغل خرد و پایدار خانگی و آموزش سواد مالی به اقشار مختلف جامعه از فعالیت های این بانک است.

وی تشویق فرهنگ قرض الحسنه و ایجاد بانکداری اسلامی را از رویکرد های مهم بانک رسالت برشمرد و تصریح کرد: تمامی فعالیت های این بانک غیر حضوری و بصورت مجازی است .

آقایی با اعلام اینکه در سال 97 بیش از 70 درصد وام های این بانک از طریق اینترنت و غیر حضوری انجام شده است، افزود: همچنین سامانه " بازار اعضاء"  با هدف خرید کالا بصورت دیجیتال و اینترنتی  و خدمات نقدی و غیر نقدی راه اندازی شده است.

وی به شبکه توسعه اجتماعی رسالت اشاره کرد و انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه رسالت، مدرسه مالی پارت،شرکت پویش ثمین،بانک رسالت و دانشگاه رسالت را از ارکان این شبکه برشمرد.

آقایی با بیان اینکه کم کردن هزینه تسهیلات بانکی یکی دیگر از سیاست های بانک قرض الحسنه رسالت است، خاطرنشان کرد: براساس طرح بانکداری اجتماعی افراد در قالب کانون های مختلف اقدام به سپرده گذاری کرده و از مزایای متعدد این طرح از جمله دریافت خدمات بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه رسالت بعنوان نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی کشور بمنظور احیای سنت نیکوی قرض الحسنه و با هدف پاسخگویی به نیازهای خرد جامعه بر اساس سپرده گذاری نسبت به اعطای تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 2 درصد اقدام می کند.

آقایی با اشاره به اینکه اجتماعی بودن از ویژگی‌های بانک قرض‌الحسنه رسالت است، افزود: از این رو بخشی از سرمایه‌ این قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات جامعه در ابعاد مختلف و به ویژه  اشتغال به صورت تسهیلات به متقاضیان واگذار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز