خبرگزاری کار ایران

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران عنوان کرد:

پیاده سازی اقتصاد مقاومتی با تسهیل مراودات بازرگانی

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۷۳۰

اسرافیل امیری گفت: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه مازندران در جهت رونق توسعه تجاری میزبان هیات های خارجی در مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،اسرافیل امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن شماره یک استاندرای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: کارکرد وزارت امور خارجه برون مرزی بوده و در عرصه بین المللی فعالیت می کند.

وی افزود: با توجه به رویکرد تمرکز زدایی در دولت،طی سال های اخیر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ها تاسیس شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران با بیان اینکه چالش عدم شناخت در ابتدای فعالیت نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ها مهم ترین معضل پیش روی ما بود،گفت: رسانه ها می توانند به عنوان یکی از ارکان شناخت عمومی این نمایندگی و کارکردهای آن  را بهتر  به مردم معرفی کنند.

امیری افزود: نمایندگی وزارت امور خارجه می تواند مشاور خوبی برای تجار و بازرگانان ودانشجویان علاقه مند به تحصیل در کشورهای خارجی باشد.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در استان ها در تمام زمینه های بین المللی می تواند مشاوره رایگان به جامعه دهد،تصریح کرد: مهم ترین اقدام  وزارت امور خارجه در مازندران برگزاری سه رویداد بین المللی در یک زمان در این استان بوده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران تصریح کرد:با توجه به تحریم ها و پروژه ایران هراسی سبب شده تا ورود هئیت های اقتصادی به ایران محدود شود.

وی با بیان اینکه در این سه رویداد بین المللی که در استان مازندران برگزار شد، 10 کشور دعوت شده بودند که هیئت 6 کشور به ایران وارد شدند،یادآور شد: از داخل کشور نیز 15 رایزن در این همایش شرکت کردند.

امیری سفر هیات اقتصادی از استان "ساراتف " روسیه هم را از دیگر برنامه های سال جاری برای گسترش روابط خارجی مازندران برشمرد و گفت که این هیات هم برای سفر به استان برای ماه مرداد یا شهریور اعلام آمادگی کرده است.

وی شرکت در اولین همایش اقتصادی خزر را هم از دیگر برنامه های گسترش روابط خارجی مازندران در سال جاری معرفی کرد و افزود: این همایش هم مرداد ماه امسال در ترکمنستان برگزار خواهد شد.

امیری یکی از وظایف وزارت امور خارجه و نمایندگی های آن در استان ها را در پی تغییر ساختار این وزارتخانه و ایجاد معاونت دیپلماسی اقتصادی ، محقق کردن شعار اقتصاد مقاومتی از طریق بهبود فضای تجارت و تسهیل هر چه بهتر مراودات بازرگانی دانست و گفت: وزارت امور خارجه به عنوان متولی اصلی امر دیپلماسی و روابط خارجی وظایف مهمی در این راستا دارد و نمایندگی های این وزارتخانه در استان ها نیز نقش برجسته ای در کمک به توسعه و گسترش مناسبات خارجی استان ایفاء می کنند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران در ادامه از ورود هئیت "لری"ارمنستان در مهرماه به مازندران خبر داد و گفت: همایش فرصت های اقتصادی خزر در جزیره آرزو ترکمنستان نیز در سال 98 برگزار خواهد شد.

امیری در ادامه در پاسخ به این سوال که فایده خواهرخواندگی های فراوان مازندران با استان های کشورهای دیگر  چیست، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مهم استاندار نیز همین دلیل و فایده خواهرخواندگی ها بوده ولی باید گفت زمانی این امر دارای کارکردهای ویژه خواهد شد که در زمان عقد قرار داد کمیته های پیگیری ایجاد شود که متاسفانه تاکنون ما این کمیته ها را در استان نداشتیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز