خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه کربلای مازندران:

86 واحد مسکونی برای سیل زدگان مازندران در دست احداث است

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۳۲۴

سردار محمد حسین بابایی گفت:86 واحد مسکونی برای سیل زدگان مازندران در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سردار محمد حسین بابایی امروز در نشست با خبرنگاران با موضوع طرح جهاد و همبستگی ملی اظهار داشت: پس از وقوع سیل در روزهای پایانی سال 97 و  روزهای آغازین سال جاری، پاسداران و نیروهای بسیجی زودتر از همه دستگاه ها  بصورت سازمان یافته برای کمک به مردم سیل زده سیمرغ، بهنمیر، میاندورود، هزارجریب، ساری و نکا وارد عمل شدند.

وی با تاکید براینکه بخش مردمی سپاه(نیروهای بسیجی) براساس ابلاغیه ها، مقررات و ضوابط مکلف به انجام کاری نسیتند بلکه معین و یاری دهنده به دستگاه های مجری هستند، افزود: نیروهای بسیجی و گروه های جهادی از روزهای ابتدایی وقوع سیلاب در مناطق سیل زده به نجات مردم از سیل، پاکسازی منازل، لایروبی، تعمیرات لوازم آسیب دیده و شست و شوی فرش ها اهتمام ویژه داشتند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه میزان خرابی‌های ناشی از سیل فهرست شده در اختیار سپاه قرار گرفت، گفت: طبق آمار و بررسی‌ها از 550 واحد آسیب دیده مددجویان بهزیستی و کمیته امداد 361 واحد تخریبی و مابقی تعمیری بود و بسیج و سپاه برای ساخت این واحدها به کمک بهزیستی و کمیته امداد آمده است.

وی با بیان اینکه سه سال در حال کمک برای ساخت منازل افراد محروم در استان و یک سال هم به ساخت منازل زلزله زدگان سرپل ذهاب کمک می کنیم، افزود: از زمانی که زمین و نقشه واگذار شود، ساخت مسکن مددجویان سه ماه به طول می انجامید.

بابایی با بیان اینکه برخی از آسیب دیدگان از ساخت خانه منصرف شده اند و برخی نیز اقدام به تعمیر واحدها کرده اند، گفت: بسیج در راه امدادرسانی به سیل زدگان  با تمام توان پای کار است.

وی از تحویل 274واحد تعمیری در مناطق سیل زده خبر داد و افزود: 15واحد تعمیری نیز تا پایان تیرماه مرمت و تحویل خانوار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران  با اشاره به اینکه تاکنون 86 واحد خسارت دیده مددجویان از طرف کمیته امداد و بهزیستی استان برای ساخت به بسیج معرفی شده است، تصریح کرد: منازل مددجویان در مرحله پی کنی، فونداسیون، تأسیسات و نازک کاری قرار دارند.

بابایی ادامه داد: 33واحد در سیمرغ، 32واحد در ساری، 12واحد در میاندرود، 3واحد در سوادکوه شمالی،3واحد در جویبار، 2واحد در نکا و 1واحد در بابلسر برای مددجویان سیل زده احداث و تحویل می شود.

وی با بیان اینکه دو میلیارد و 800میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی برای مرمت واحدهای آسیب دیده هزینه شده است، خاطرنشان شد: سه میلیارد و 200میلیون تومان نیز در بخش‌های دیگر مرتبط با مناطق سیل زده هزینه شد.

بابایی به مشارکت گروه های جهادی در خدمات رسانی به سیل زدگان اشاره و گفت: گروه های جهادی استان در پل ذهاب و محرومیت زدایی نقش مهمی در خدمات رسانی داشته اند.

وی به فعالیت 795 گروه جهادی در استان اشاره کرد و ادامه داد: این گروه ها شامل طلاب، دانشجویان، دانش آموزان، جامعه پزشکی، جامعه مهندسین، محلات می شود.

بابایی با بیان اینکه 5هزار و 100نفر در قالب 510گروه جهادی به حوزه عمرانی خدمت می نمایند، یادآورشد: 75مشاور در زمان سیل با هدف کاهش آلام مردم سیل زده به سرکشی و مشاوره مردم پرداختند.

وی با بیان اینکه سپاه کربلا برای امسال متعهد ساخت 493 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد است، افزود: این منازل به مناطق سیل زده مرتبط نیستند و تا پایان شهریور ماه سال جاری تحویل داده می شوند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران به فعالیت لشکر مردمی حضرت زینب(س) در بحث امدادرسانی به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: 23جهیزیه به همت این لشکر به نوعروسان سیل زده اهدا شده است.

وی الویت سپاه برای جمع آوری کمک های مردمی مختص مناطق سیل زده را پول و مصالح ساختمانی اعلام و تصریح کرد: اقلام سرمایه ای خیرین جمع آوری و پس از اتمام ساخت منازل سیل زدگان به خانوار تحویل می شود.

 بابایی از اعلام آمادگی سپاه و بسیج در کنترل امنیت اخلاقی خبر داد و گفت: گناه آشکار و کشف حجاب در معابر عمومی به جامعه لطمه می زند و باید از آن پیشگیری کرد و نباید اجازه داد مظاهر فساد در جامعه رواج یابد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران به فعالیت گروه های فرهنگی هنری سپاه کربلا در سواحل و تفرجگاه های ساحلی استان اشاره کرد و افزود: گروه های هنری که برنامه های متنوع و ارزشی جهت اجرا در سواحل استان دارند از حمایت سپاه برخوردار می شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز