خبرگزاری کار ایران

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

زمینه های گردشگری کشاورزی و باغبانی فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۱۱

معاون باغبانی جهاد کشاورزی گفت: با برگزاری جشنواره ها زمینه های گردشگری کشاورزی و باغبانی فراهم شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی طهماسبی شامگاه چهارشنبه در دومین جشنواره ملی تمشک نکا افزود: تلاش برای شناساندن ظرفیت های کشاورزی هر منطقه از مسائل مهمی است که بواسطه جشنواره ها محقق می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تمشک در نکا تصریح کرد: جشنواره تمشک برای دومین سال در نکا برگزار و زمینه ساز توسعه بیستر در این حوزه است.

طهماسبی با اعلام اینکه توسعه کشت ارقام مختلف تمشک و محصولاتی از این قبیل در دستور کار است؛ اظهار داشت: حدود 11رقم تمشک و بلوبری وارد کشور شده و قرنطینه را طی و در حال تکثیر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد که با تولید و تکثیر این نوع محصولات تنشک و بلوبری از مرارت و رنج برداشت کم شود.

وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی ها ک ظرفیت های نکا در حاشیه جشنواره گفت: برگزاری نمایشگاه هم بیانگر ظرفیت و پتانسیل در این بخش است و البته ظرفیت فراوان داریم که ناشناخته است و یکی از این ارزش افزوده گردشگری است.

طهماسبی افزود: باید جشنواره های کشاورزی تمشک، انار،گل محمدی و زعفران برگزار و زمینه گردشگری کشاورزی و باغبانی فراهم شود.

این مسوول با بیان اینکه 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای گلخانه های کشور اختصاص داده شده است؛ خاطر نشان کرد: امیدواریم مازندران در جذب این اعتبارات با سود کم تلاش کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین یادآور شد: در بخش اشتغال روستایی از مجموع اعتبارات 1.5میلیارد دلاری کشور

450 میلیارد مازندران سهمیه پارسال مازندران بود که 900 میلیارد تومان اختصاص یافت.

طهماسبی گفت: امسال 130میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در مازندران اختصاص داده شده است و امیدواریم به بیش از هزار میلیارد تومان برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز