خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت توسعه صادرات کشور

ورود به بازار تجاری و توسعه صادرات راه نجات صنعت است

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۰۴۲

رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت توسعه صادرات کشور گفت: تنها راه نجات صنعت ورود به بارار تجاری و توسعه صادرات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،افروز بهرامی در کارگروه توسعه صادرات استان که عصر امروز در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد به انعقاد تفاهم نامه این صندوق با دو استان مازندران و اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر اتاق بازرگانی مازندران تمایل داشته باشد، کارگزاری صندوق ضمانت به این اتاق واگذار می‌ شود.

وی با مهم برشمردن توسعه صادرات افزود: ارزآوری و تأمین نیازهای داخلی از ویژگی های صادرات است و اقتصاد داخلی را برابر تکانه ‌های اقتصادی مقاوم می کند.

رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت توسعه صادرات کشور با بیان اینکه تحریم های  خارجی، تجارت و صادرات را مورد هدف قرار داده است ،گفت : صادرات می‌تواند تولید داخلی را برابر تحریم‌ ها مقاوم کند و وفاق دولت و بخش خصوصی نیز  می‌تواند دستیابی به این اهداف را محقق کند.

بهرامی با اشاره به اینکه صنعت ما براساس جایگزینی واردات مستقر شده است ،افزود: صنعت ما از کمبود تقاضا رنج می‌برد و با ظرفیت کامل تولید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه 25 درصد مصرف خانوارهای ایرانی کالاهای خارجی است،تصریح کرد: در حال حاضر با ممنوع شدن 1400 قلم کالای خارجی شاهد آن هستیم که تنها راه نجات صنعت، ورود به بازارهای خارجی و صادرات است.

وی با یادآوری اینکه استراتژی وزارت صنعت،معدن و تجارت، تمرکز بر بازارهای همسایه برای توسعه صادرات است ،افزود: اکنون 2.5 درصد صادرات کشورهای همسایه سهم ایران است.

بهرامی، کمک به شرکت‌ها و بنگاههای اقتصادی را از دیگر استراتژی‌ ها برای ورود به بازارهای خارجی اعلام کرد و گفت: سهم ما از بازار صادراتی جهان قابل قبول نیست در حالی که پتانسیل های زیادی در کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد : برای توسعه صادرات باید بخش خصوصی و دولتی وارد کار شوند و اکنون یکی از نگرانی‌ ها ، پوشش ریسک‌ های  سیاسی و تجاری است و صندوق ضمانت صادرات در این زمینه، خدمات ارائه می کند.

رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت توسعه صادرات کشور ،

پوشش ریسک های سیاسی و تجاری صادرات ،با صدور انواع ضمانت نامه های اعتباری و کمک به تامین منابع مالی مورد نیاز صادر کنندگان از جمله وظایف اصلی صندوق است.

وی افزود: همچنین در خصوص تامین منابع مالی صادرکنندگان برای خرید یا جمع آوری کالایی با هدف صادرات، با صدور تضامین های لازم به بانک ­ها برای دریافت تسهیلات، منابع بانکی را در مقابل ریسک های ورشکستگی یا عدم موفقیت صادرکننده بیمه می کند. 

بهرامی ادامه داد: صندوق همچنین در مواقع مورد نیاز به نهادهای مالی، بانکی و بیمه‌ای خارجی، برای تامین مالی، پوشش بیمه‌ای و ... در ایران، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد که این امر تاثیر مستقیمی بر تامین مالی پروژه‌ها در ایران و نیز جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز