خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت پوشش صندوق ضمانت و خدمات بیمه ای در صادرات

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۰۴۰

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی، ریسک تجاری در حوزه صادرات بالا است بنابراین پوشش صندوق ضمانت و خدمات بیمه ای در حوزه صادرات از ضروریات محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی اصغر یوسف نژاد در کارگروه توسعه صادرات استان که بعدازظهر امروز در سالن همایش اتاق بازرگانی برگزار شد به سابقه حدود 50 ساله صندوق ضمانت توسعه صادرات اشاره و عملکرد این صندوق را در 10 سال اخیرخوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در مازندران مشکل تولید نداریم بلکه مشکل ما عرضه است.

وی با بیان اینکه برای عرضه کالاها در حوزه کشورهای همسایه باید ورود پیدا کنیم ،افزود: عدد 2.5 میلیارد دلار در مقابل هزار و 500 میلیارد دلار بازار کشورهای همسایه ناچیز و صفر است و این مسئله ریشه در عدم وجود زیرساخت ها، برندسازی، توانمندبودن، مالیات روابط سیاسی و تجاری دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:در شرایط فعلی، ریسک تجاری در حوزه صادرات بالا است بنابراین پوشش صندوق ضمانت و خدمات بیمه ای در حوزه صادرات از ضروریات محسوب می شود.

 وی با تاکید براینکه بخش خصوصی باید اعتبار و اعتماد را در جامعه هدف ایجاد کند ، تصریح کرد: از نظر برند سازی برای صادرات بسیار ضعیف هستیم ،بخش عمده تجارت جهانی دست 10 درصد برندهای معتبر است  این در حالیست که برندهای ایرانی در سه دهم درصد تجارت جهانی نقش دارند.

یوسف نژاد تقویت بخش خصوصی، تقویت و تعامل با کشورهای همسایه  را لازمه توسعه اقتصادی دانست بر تجارت مبتنی بر علم تاکید کرد.

وی گفت: در شرایطی کنونی که مشکل انتقال پول و ریسک بالای تجاری را شاهد هستیم پوشش و خدمات بیمه ای می تواند سبب مشوق برای صادرکنندگان شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که اعضای هیات مدیره به عنوان معین استان به آنها دسترسی داشته باشیم تا نسبت به ظرفیت های صندوق و استان شناخت متقابل داشته باشیم تا برداشت درست از یک موضوع صورت گیرد.

وی با تاکید بر توسعه صادرات خاطرنشان کرد: از حدود 3 سال قبل تلاش کردیم تا با تسهیل گری زمینه صادرات را برای تولید کنندگان تسهیل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز