خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

سرقت اینترنتی از 682 شهروند

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۴۶۹

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و انهدام باند جعل درگاه بانکی و سرقت اینترنتی از 682 شهروند خبر داد.

سردار "سید محمود میرفیضی" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان استان به پلیس فتای این فرماندهی و طرح شکایتی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش به ارزش 123 میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، مجرمان با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد از طریق جعل درگاه بانکی(فیشینگ) پس از برداشت غیرمجاز اینترنتی، وجه سرقتی را از طریق کارت های بانکی مشخص و از طریق دستگاه خودپرداز برداشت می کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی یکی از متهمان به جعل و سرقت های اینترنتی، افزود: متهم پس از دستگیری در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی با همکاری دو همدستش اقرار کرد.

سردار میرفیضی، خاطر نشان کرد: 2 همدست متهم این پرونده نیز پس از شناسایی با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند که در تحقیقات پلیس اظهار داشتند با ایجاد کانال همسریابی و صیغه یابی در شبکه های اجتماعی و جعل درگاه های بانکی به اطلاعات حساب بانکی شهروندان دسترسی و به برداشت غیرمجاز از آنان اقدام می کردیم.

فرمانده انتظامی مازندران،افزود: متهمان در ادامه تحقیقات پلیس، تاکنون به 2 میلیارد ریال برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان اقرار کردند.

سردار میرفیضی، گفت: برابر بررسی های به عمل آمده، اعضای این باند تاکنون به اطلاعات حساب بانکی 682 شهروند دسترسی پیدا کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز