خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

بکارگیری کارگران اتباع خارجی غیر قانونی است/تعیین تکلیف واحدهای راکد در شهرکهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۰۶۹

استاندار مازندران گفت: بکارگیری اتباع خارجی در شالیکوبی ها غیر قانونی است ؛ نیروی انتظامی و بسیج در قالب طرح ضربتی در این زمینه وارد شود ،تا با خروج آنان زمینه اشتغال کارگران بومی فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری مازندران که بعدازظهر امروز در استانداری این استان برگزار شد ،اظهار داشت: دانشنامه مازندران یکی از بخش های مغفول مانده در استان است ؛حتی سرمایه های فرهنگی و علمی زیادی در استان داریم که دیده نشده اند.

وی افزود: بسیاری آداب و آیین ها در مازندران وجود دارد که ما چندان اطلاعی از آنها نداریم و این نشان از آن دارد که سالهای زیادی به فرهنگ بومی استان توجه نداشته است.

استاندار مازندران گفت: با توجه به نامگذاری سال به " رونق تولید" می بایست نخست اشتغال موجود را حفظ سپس در جهت ارتقای اشتغال تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: فرمانداران و بانک ها در تحقق "رونق تولید" نقش مهمی دارند.

حسین زادگان تصریح کرد: بکارگیری اتباع خارجی در شالیکوبی ها غیر قانونی است ؛ نیروی انتظامی و بسیج در قالب طرح ضربتی در این زمینه وارد شود ،تا با خروج آنان زمینه اشتغال کارگران بومی فراهم می شود.

وی به مصرف انرژی در استان اشاره و بر صرفه جویی انرژی برق تاکید کرد و افزود: مدیران شرکت توزیع برق راهکارهای مصرف برق شناسایی و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود.

حسین زادگان خاطرنشان کرد: سمن ها در فرهنگ سازی مصرف بهینه برق نقش مهمی دارند ،انتظار می رود آموزش و پرورش ، اموربانوان،دانشجویان در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی تاکید کرد: توزیع برق برنامه های عملیاتی و قابلیت اجرایی را در تمام لایه های اجتماعی تبیین کند .

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه رونق تولید نباید در حد یک شعار باشد خواستار تعیین تکلیف واحدهای راکد در شهرک های صنعتی شد و افزود: بازدیدهای زینتی و ویترینی بایستی کنار گذاشته شود.

وی تصریح کرد: مصوباتی در کارگروه ها مطرح می شود برخی از دستگاه ها یا مصوبات راجدی نمی گیرند و یا آنچه که به نفعشان است اجرا می کنند ؛ مصوبات باید اجرا شود.

حسین زادگان به همکاری بانک ها برای رونق تولید اشاره کرد و افزود: بانک هایی که در حوزه تسهیلات اشتغالزایی همکاری نمی کنند به مردم اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه اثرات روانی سیل همچنان در ذهن سیلزدگان وجود دارد،گفت: وعده هایی که برای بازسازی و ساخت مساکن داده شد؛ اجرایی شود.البته در تعمیرات اقدامات خوبی صورت گرفته است که بسیج و سپاه در این زمینه نقش موثری داشته اند.

استاندار مازندران با تاکید بر اجرایی شدن " مازندران پاک" خاطرنشان کرد: مازندران در شرایط فعلی از وضعیت خوبی برخوردار نیست،فرمانداران و راهداری این موضوع را جدی بگیرند.

وی بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و نقش شهرداری ها را بواسطه رجوع شمار زیادی از شهروندان به این نهاد خدماتی مهم دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع رضایتمندی آنان را همراه خواهد شد.

حسین زادگان همچنین بر سالم سازی طرح دریا تاکید کرد و افزود: امسال باید تعداد غریق ما کاهش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز