خبرگزاری کار ایران

عضو هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه :

روسیه خواهان افزایش صادرات مازندران به روسیه است

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۵۶۳

عضو هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: کشور روسیه خواهان صادرات محصولات مازندران به کشورشان است .

ولی الله نانواکناری در گفتگو با خبرنگار ایلنا ،با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند سال پیاپی رونق تولید،اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی را در قالب شعار سال تاکید کردند،اظهار داشت: شرایط امروز جامعه می طلبد تا در تحقق فرامین رهبری تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی بیکاری و اشتغال را عمده مشکلات جامعه مطرح کرد و افزود: مشکل بیکاری بویژه برای قشر جوان ناهنجاری های اجتماعی را به همراه دارد ؛ می طلبد همه مسئولین،دولت،نمایندگان و تشکیلات قضایی به این موضوع ورود پیدا کنند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی نیز بطور جهادی در رونق تولید و ارتقای اقتصاد تلاش کند،اگر ما بتوانیم در حوزه ارتقای اقتصادی بخوبی ورود کنیم ؛میتوانیم قدم های بلندی را در حل معضلات اجتماعی برداریم.

وی صنعت،کشاورزی و خدمات را سه رکن اصلی در ارتقای اقتصاد استان برشمرد و افزود: هر یک از این بخش می تواند در رشد اقتصادی سهم بسزایی داشته باشد با توجه به اینکه کشاورزی اساس اقتصاد مازندران است در برخی از تولیدات نیازهای کشور را هم تامین میکند.

نانواکناری تصریح کرد: صنعت کشاورزی در مازندران در تولید برنج نقش محوری دارد، همچنین صادرات لبنیات،مرکبات و کیوی نیز در حوزه دریای خزر در افزایش اقتصاد استان نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات کشورهای حوزه دریای خزر بازار مصرف برای تولیدات کشاورزی مازندران است ،ادامه داد: توانمند سازی استان در بحث صادرات بیش از چند میلیارد دلار است ،اما امروز این صادرات زیر 500 میلیون دلار است ؛ظرفیت وجود دارد اما در این زمینه ناتوان ورود پیدا کردیم.

عضو هیات گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: کشور روسیه خواهان صادرات محصولات ما به کشورشان است و این هیات نیز قول دادند تا هرگونه موانع که سد راه تجار ایرانی است برطرف کنند اما باز هم می بینیم که صادرات ما به این کشور به کندی صورت می گیرد.

وی افزود: ضرورت دارد سرمایه گذاران داخلی ورود پیدا کرده و مشکلات و موانع را اعلام کنند تا گروه هیات  مشکلات مطروحه را به دولت و دولت ایران نیز به دولت روسیه منتقل کند.تا بتوانیم حجم صادرات خودمان در حوزه دریای مازندران افزایش دهیم.

نانواکناری به پتانسیل های مازندران نظیر کوه ،جنگل،دریا اشاره کرد و گفت: جنگل های هیرکانی و معادن و آبنندان ها نیز   از ظرفیت های مازندران محسوب می شوند که در صنعت توریسم و جذب گردشگر نقش مهمی دارند.

وی تصریح کرد: وقتی تولید کننده بداند که تولیداتش چه در داخل و چه خارج بازار خوبی دارد نسبت به افزایش آن استقبال خوبی نشان خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز