خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی‌ خانه‌کارگر مازندران:

کارگران نباید به استثمار کشیده شوند/جریان خصوصی‌سازی در استان به فساد تبدیل شده است/وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان اسفبار است

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۲۹۳

نصراله دریابیگی گفت:متأسفانه جریان خصوصی‌سازی در استان به فساد، مال‌اندوزی و ویژه خواری تبدیل‌شده است.

نصراله دریابیگی در گفت و گو  با  ایلنا با بیان اینکه هشت ساعت کار و عدالت اجتماعی از جمله شعارهای سازمان بین المللی کار است افزود: کارگران نباید به استثمار کشیده شوند و توجه به کارگران و عدالت اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران امنیت شغلی کارگران خدمات شهری را از نیازها و خواسته‌های اساسی بیان کرد و گفت: امسال در حد توان و بضاعت در کل کشور، حقوق کارگران ۴۰ درصد افزایش یافته است.

دریابیگی با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد از کارگران بازنشسته تامین اجتماعی در مازندران حداقل‌بگیر هستند، گفت: با توجه به تحریم‌ها و مشکلات کارگران و بازنشستگان جامعه کارگری و بازنشستگی تقاضا داریم که در خصوص طرح همسان‌سازی حقوق کارگران و بازنشستگان نگاه ویژه‌ای اعمال گردد.

وی بیمه را از دیگر نیازمندی‌های کارگران برشمرد و خواستار تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات این بخش شد و گفت: کار جوهره حرکت انسان‌ها و کارگر قلب تپنده جامعه انسانی است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال رونق تولید تصریح کرد: رونق تولید، حمایت از کار، عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت است و باید در این تحریم ظالمانه به تولید و رونق آن توجه اساسی کرد.

دریابیگی با بیان اینکه باید خصوصی سازی به عدالت اجتماعی مبدل شود تا کارگران به نان و نوایی برسند؛ گفت: خصوصی سازی تولید ثروت، کوتاه شدن فاصله بین فقر و غنا، اداره کشور به دست مردم، کوچک کردن دولت، مهم شدن مردم و تقسیم عادلانه ثروت است.

دریابیگی ادامه داد: امروز معضل اصلی کارگران مشکلات معیشتی است و این امر وضعیت را اسفناک کرده است درحالی‌که طبق قانون، کارگران باید حداقل حقوق قانونی را دریافت کنند .

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در ادامه گفت: متأسفانه جریان خصوصی‌سازی در استان به فساد، مال‌اندوزی و ویژه خواری تبدیل‌شده است و قراردادهای سفید امضاء در شأن کارگران نیست و استثمار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خصوصی‌سازی کارخانجات در ایران به خصوصی‌خوری تبدیل شده است، گفت: متاسفانه سیاست‌های غلط و عدم نظارت در بحث خصوصی‌سازی موجب تعطیل شدن بسیاری از کارخانجات در مازندران شده است.

دریابیگی ادامه داد: کارخانجاتی مثل صنایع نساجی مازندران، چیت‌سازی بهشهر و... وجود داشتند که روزگاری هزاران کارگر از آنها ارتزاق می‌کردند.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه کارگران در همه سطوح انقلاب پایه کار بوده‌اند، اظهار کرد: امروز وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان بسیار اسفبار است و صورت خود را با سیلی سرخ نگه میدارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز