خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران خبر داد :

پیشرفت 40 درصدی پروژه های راه روستایی مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۷۸۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت:در حوزه راه های روستایی تمام پروژه ها با پیشرفت 40 درصدی برخوردار است .

سید محمد نظری با اشاره به اینکه  در حوزه راه های روستایی تمام پروژه ها با پیشرفت 40 درصدی برخوردار است افزود: پروژه های راه روستایی در شهرهای بابل، بهشهر، نکا، گلوگاه، تنکابن و چالوس در حال انجام است و پیمانکاران مشغول فعالیت هستند. سعی و تلاش ما بر این است که تمام پروژه های راه روستایی استان تا پایان سال به بهره برداری برسند.

وی افزود : استان مازندران حدود 59 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار شد خاطرنشان کرد :  4 هزار و 900 واحد نیز در حال تکمیل است از این تعداد نیز بیش از 2 هزار 250 واحد خود مالک و مابقی پروژه های دولتی هستند.

وی تصریح کرد:خوشبختانه برای تسریع بخشیدن به این پروژه بزرگ به طور منظم شورای مسکن برگزار می شود امسال  سال پایانی اجرای مسکن مهر است و باید این طرح به پایان رسد.

سید محمد نظری گفت : مشکلاتی در حوزه زیر ساخت وجود دارد از جمله این مشکلات  تجهیزات الحاقی به پروژه های مسکن مهر همانند قیمت آسانسورها، تاسیسات مکانیکی و برقی می باشد و  همچنین آن دسته از پروژهایی که فاقد  متقاضی بودند و یا عضو موثر نداشت خوشبختانه دولت تعیین تکلیف کرد در شرایط فاقد متقاضی همانند مسکن میارکلای ساری همه افراد می توانند ثبت نام کنند و صاحب مسکن شوند..

وی اظهار کرد: در حوزه باز افرینی شهری که کار ترکیبی با شهرداری هاست حاشیه نشینی شهرها و بافت های فرسوده است که امسال 28 پروژه برای آن تعریف شده از جمله پارک محله ، خانه بهداشت،جدول بندی و پیاده رو سازی در حال خدمات رسانی هستیم ،این پروژه ها در 19 شهرمازندران در حال انجام است و تلاش بر آن داریم که در تمام شهرهای استان این طرح انجام شود.

وی در ادامه یادآور شد :باید کلیه شهرهای استان طرح بافت فرسوده را تهیه و مصوب  کنند  اداره کل راه و شهر سازی برای مساعدت  در دو بخش آسفالت رایگان در محلات و تسهیلات 40 میلیونی برای بازسازی بافت های فرسده شهری آمادگی کامل را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت :در صدور پروانه ساختمان نیز 50 درصد  تخفیف داده می شود  و می توانیم با کمک شهرداری ها بافت های فرسوده و حاشیه نشین را در 5 سال آینده به شکلی برسانیم که به نقاط پایدار نزدیک شوند

مهندس نظری در ادامه به بازسازی مسجد جامع ساری اشاره کرد و گفت: برای طرح بازسازی مسجد جامع ساری در سه روز آینده 15 میلیارد ریال از تعهدات خودمان را برای ساخت این مجموعه در نظر گرفته ایم.نظری خاطرنشان کرد: پروژه مهم ما ، تعریض و چهار خطه کردن مرزن آباد به سمت چالوس است سالیان سال است که مردمان آن منطقه دچار مشکل هستند  خوشبختانه از سال گذشته عملیات اجرایی  چهارخطه کردن این محور در حال انجام است و در 3 ماه آینده آسفالت می شود و زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز