خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده مازندران خبرداد:

اجرای 3 طرح حوزه خانواده و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی بانوان در سال 98

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۹۱

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: سه طرح توانمندسازی اقتصادی، توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار، و طرح گفتگوی خانواده در سال 98 اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از شهرستان ساری، سمیه قاسمی ‌طوسی صبح امروز در نشست مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اداری استان مازندران با بیان اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان در حال تایید و بررسی نهایی است، اظهار کرد: تفاوت این سند با همه برنامه‌ ریزی هایی که تاکنون در کشور صورت گرفته، این است که بر مفاهیم خاصی تمرکز می ‌کند.

وی افزود: در سند جدید آنچه که در خروجی‌ ها و دستاوردها و نتایج مورد انتظار به دست آمد؛ مورد بررسی و در مواردی نیز آسیب شناسی می شود، در این راه و برنامه ریزی های مربوطه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی مشارکت دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به عقد تفاهمنامه مشترک بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این تفاهمنامه در راستای توانمندسازی زنان بی سرپرست و بدسرپرست جامعه است تا بتوانند کانون خانواده را پایدار و سالم نگه دارند.

قاسمی طوسی گفت: در سالجاری سیاست های جدیدی در حوزه بانوان ابلاغ شده است که از سوی معاونت ریاست جمهوری اعلام شده است و در مازندران نیز اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از آنها طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی است که براساس تفاهمنامه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

قاسمی طوسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرحها، طرح توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار در قالب گروههای مشارکت محلی در سکونتگاه‌های غیررسمی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: گفتگوی ملی خانواده، سومین طرح ابلاغی از سوی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری است که با همکاری  انجمن جامعه‌شناسی ایران، گروه‌ های علمی، سازمان‌های مردم ‌نهاد و دستگاه‌های اداری صورت اجرایی می گیرد.

وی در پایان بیان کرد: علاوه بر برنامه های مربوط به تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی توسعه سلامت، اوقات فراغت، توسعه و ساماندهی امور اقتصادی و معیشتی، طرح توانمندی، بازنگری قوانین و مقررات و اصلاح ساختار اداری و تشکیلاتی زنان و خانواده،  به حوزه سلامت و نشاط اجتماعی زنان بویژه در بخش ورزش با تقویت ورزش محلات، توجه خاصی شده است که به مرور زمان شاهد این برنامه ها و نتایج آن در جامعه خواهیم بود.

در این نشست تعدادی از مشاورین امور بانوان دستگاههای اجرایی مازندران ازجمله بهزیستی، بهداشت و درمان، امور زندانها، ورزش و کمیته امداد به بیان نظرات و برنامه های پیشنهادی خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز