خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد:

مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت/مازندران،دارنده رتبه اول چاقی

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۰۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پوشش همگانی سلامت گامی مهم در راستای دستیابی و بهره‌مندی همگانی از خدمات سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محسن اعرابی صبح امروز در همایش هفته سلامت که با حضوران سفیران و کارشناسان این حوزه برگزار شد، سلامتی را بهترین نعمت دانست واظهار کرد: مادر مظهر خود مراقبتی است که مراقبت فرزندش را از دوران جنین برعهده دارد.

وی مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی را شعار هفته سلامت عنوان کرد و افزود: پوشش همگانی سلامت گامی مهم در راستای دستیابی و بهره‌مندی همگانی از خدمات سلامت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با افزایش سواد سلامت مردم نسبت به پوشش همگانی سلامت نه تنها بیماری‌ها بلکه هزینه‌های ناشی از بیماری نیزکاهش می‌یابد.

 25 درصد مردان ایرانی سیگار می کشند

وی تصریح کرد: متاسفانه 25 درصد مردان ایرانی سیگار می کشند که مصرف آن موجب بروز انواع بیماری های قلبی ،عروقی و سرطان می شود.

اعرابی افزود: مصرف قلیان در زنان با سن پایین هم بسیار نگران کننده است و پیامدهای خطرناکی را به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه 70 درصد جمعیت بالای 18 سال دچار چاقی یا اضافه وزن هستند، گفت: مازندران،دارنده رتبه اول چاقی در کشور است ؛نیاز است گامی موثر برای کاهش وزن زنان برداشته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده ،مشخص شد که فعالیت بدنی و تغذیه مناسب در زندگی بیشتر مردم جامعه وجود ندارد .

وی افزود: برای رفع این مشکل بایستی هفته ای 5 مرتبه ،نیم ساعت پیاده روی انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیماریهای غیر واگیر را تهدید اصلی جامعه دانست و افزود: دیابت،فشار خون بالا،چاقی،بیماری های قلبی از جمله بیماریهای غیر واگیر هستند که تغذیه نامناسب و کم تحرکی علل بروز آنها می باشد.

اعرابی افزود: برای پیشگیری از این نوع بیماری ها می توان از سفیران سلامت ،دهیاران و شوراهای شهر و روستا بهره گیری و توجه مردم را به سلامت پررنگ تر کرد.

 انسان سالم محور توسعه جامعه است

اعرابی با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه همه جانبه جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کشوری توسعه یافته از جهات مختلف داشته باشیم باید بدانیم مردم رکن اصلی سلامت هستند .

وی با یادآوری اینکه 45درصدجمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و اینکه روستاها نیز ازشهرها تاثیر پذیر شدند افزود: انتظار می رود پیاده روی به عنوان ورزش آسان در روستاها تقویت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز