خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی:

افزایش هزینه‌های درمان جامعه به‌دلیل نبود سواد سلامت است/ استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها در افزایش شاخص سلامت

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۹۶

علی اصغر یوسف نژاد گفت: بسیاری از هزینه هایی که امروز در سبد درمان مردم قرار دارد ناشی از ناآگاهی و نبود سواد سلامت است. در این مسیر بویژه در روستاها باید از ظرفیت دهیاران و شوراها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی اصغر یوسف نژاد صبح امروز در همایش هفته سلامت که با حضور سفیران سلامت در سالن اجتماعات مرکز بهداشت مازندران برگزار شد، اظهار کرد: یک اصل اساسی در حوزه سلامت این است که پیشگیری بهتر از درمان بوده و نام بهداشت و درمان نیز نشان می دهد که بهداشت اصل و پایه است.

وی افزود: اگر پول و درآمدهای مردم  در زمینه درمان هزینه نشود به مسائل دیگر اقتصادی اختصاص می یابد بنابراین باید تلاش کنیم با افزایش کیفیت زندگی مردم هزینه های حوزه بهداشت و درمان را کاهش دهیم.

یوسف نژاد با اشاره به نقش سفیران سلامت در حفظ و ارتقای سلامت جامعه و اینکه باید در بین اقشار مختلف جامعه سفیر سلامت داشته باشیم، گفت: اکنون در سطح روستاها بسیاری از دهیاران و شوراها از لحاظ تجربی و مدیریتی درسطح بالایی قرار دارند که یک ظرفیت محسوب شده و باید به نفع سلامت جامعه از آنها بهره ببریم.

نماینده مردم ساری و میاندرود با بیان اینکه کشورهای موفق دارای شاخص‌های خوب در سلامت جامعه هستند، افزود: ما هم برای رسیدن به موفقیت و بالا رفتن شاخص های سلامت نیاز به برنامه های مناسب و همکاری مردم و سازمان های مردم نهاد داریم.

وی با اشاره به اینکه سن امید به زندگی در اوایل انقلاب 50 سال بود اما طبق آمار کارشناسان اکنون به 74 سال رسیده است، اظهار داشت: خوشبختانه این ظرفیت وجود دارد که با مداخله درست و مناسب، احساس مسئولست همه جانبه که برنامه ها وایده ها حالت اجرایی و میدانی پیدا کند؛ سن امید به زندگی بیشتر شود.

یوسف نژاد ادامه داد: افزایش کارگاهای آموزشی سلامت رسانی مردم جهت افزایش سطح سواد سلامت و خودمراقبتی، برگزاری پیاده روی های خانوادگی درشهر و روستا و بخش ها، ، بخشها و انجام آنها به صورت مستمر و برنامه ریزی شده می تواند به افزایش شاخص سلامت و امید به زندگی تاثیرگذار باشد.

وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از هزینه هایی که امروز در سبد درمان مردم قرار دارد ناشی از ناآگاهی، عدم اهمیت به تحرک و تغذیه و یا نبود سواد سلامت بوده و بسیار برای جامعه آزاردهنده است، خاطرنشان کرد: لازم است که واقعیت های بیمارها و مسائل بهداشتی به مردم بازگو شود تا آگاهی در سطح بخش ها و روستاها و مناطق شهری گسترش پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز