خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران :

نامگذاری سال رونق تولید تشریفاتی نیست/همسان سازی، خواسته ی به حق بازنستگان است

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۵۸۸

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه دستگاه خصوصی سازی علی رغم اینکه برخلاف بیانات امام و رهبری عمل کرده است، گفت : خصوصی سازی عامل اجرا نشدن همسان سازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصراله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران در مراسم روز کارگر و سی امین جشنواره امتنان از کارگران و نخبگان جامعه کار و تولید در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس جمهور آمریکا را به زیاده گویی محکوم کرد و گفت : جامعه کارگری و بازنشستگی از صمیم قلب از سپاه پاسداران اعلام حمایت می کند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به سیل اخیر، افزود : در جهت کمک به سیل زدگان به ازای هر نفر ده هزارتومان از حقوق بازنشستگان کسر می شود.

وی ادامه داد : حدود هشت میلیاردتومان از طریق بازنشستگان کمک خواهد شد.

دریابیگی باتاکید بر اینکه نامگذاری سال رونق تولید تشریفاتی نیست، خاطرنشان کرد: امسال، سال کارگران، اشتغال، رفاه اجتماعی و پویایی جامعه است.

مسئول ستاد برگزاری هفته کارگر یکی از مشکلات کارگران را قراردادهای موقت کار دانست و گفت : دود ظلمی که برخی از آقایان می کنند به چشم دولت می رود.

نصراله دریابیگی با اشاره به اینکه در کشور و  مازندران علی رغم وجود تعداد زیاد کارگر که بیمه نیز هستند، بیان کرد : دویست هزار کارگر در کارگاه های زیرزمینی، مطب ها و مغازه ها مشغول به کار هستند که فاقد بیمه اجتماعی و حداقل حقوق هستند.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه دستگاه خصوصی سازی علی رغم اینکه برخلاف بیانات امام و رهبری عمل کرد، ادامه داد: خصوصی سازی عامل اجرا نشدن همسان سازی است.

وی با اظهار اینکه عده ای کارگر در روز جهانی کارگر، کار خود را از دست داده اند، گفت : از حقوق کارگران باید دفاع شود و بنا به دستور استاندار مازندران کارگروهی نیز در این جهت ایجاد شده است.

دریابیگی در اعتراض به حقوق بازنشستگان گفت : درشان بازنشستگان، نظام و تامین اجتماعی نیست که با حقوق ماهیانه یک میلیون و ۵۰۰هزارتومان زندگی کنند.

وی خواسته ی به حق کارگران را اجرای بیمه بیکاری کارگران ساختمانی دانست و ادامه داد : دولت حدود صدو هشتاد هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز