خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران:

مشکل کدورت آب در مازندران نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۵۶

مجید عبداللهی گفت: اگر پیش از این از نظر کدورت آب دچار مشکل بودیم اکنون دیگر با چنین مسئله‌ای مواجه نیستیم و به حالت قبل از سیل بازگشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجید عبداللهی صبح امروز در نشست با خبرنگاران که در استانداری مازندران برگزار شد به وقوع دو سیلاب در استان اشاره کرد و اظهار داشت:  شرکت‌های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل در زمان پیک مصرف، مشکلات را مضاعف می‌کند،افزود: در سیل 27 اسفندماه، بیشترین خسارت در منطقه سیمرغ، جویبار، بهنمیر و ساری به بار آمد و به دلیل آنکه ایستگاه مرکزی سیمرغ دچار آبگرفتگی شد، مشکلات بیشتر شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با یادآوری اینکه از 27 اسفندماه تا 17 فروردین ماه تمامی همکاران آب و فاضلاب در کشیک بودند گفت : براثر سیل در سیمرغ، 500 لیتر در ثانیه آب مورد نیاز شهر و 92 روستا را از دست دادیم.

عبداللهی تصریح کرد: تمامی تأسیسات آب و فاضلاب در سیمرغ دچار آبگرفتگی شد و برای جابجایی فلکه‌های آب اقدام به اعزام و به کارگیری غواص کردیم.

وی آبگرفتی تابلوهای آب و برق را از دیگر خسارت های سیل در این حوزه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در 24 ساعت اولیه مشکلات در تأسیسات سیمرغ مرتفع شد.

عبداللهی به مشکل آب در شهرهای گروه الف مانند بابل، بابلسر،فریدونکنار و روستاها اشاره کرد و افزود: نیاز آب این  شهرستان‌ها 1500 لیتر آب در ثانیه است که 500 لیتر آن از سد البرز تأمین می‌شود.

وی تصفیه خانه اضطراری را نیاز اساسی منطقه دانست و گفت که این پروژه در بابل در دست ساخت است.

عبداللهی با اعلام اینکه کاربری سد البرز بیشتر برای تأمین آب کشاورزی است ،ادامه داد:  با بکارگیری سه لوله، 530 لیتر آب در ثانیه از این سد برداشت کردیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم شهرهای گروه الف را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در حوزه آب و فاضلاب نداریم.

وی افزود:اگر پیش از این از نظر کدورت آب دچار مشکل بودیم اکنون دیگر با چنین مسئله‌ای مواجه نیستیم و به حالت قبل از سیل بازگشتیم.

وی میزان خسارت ناشی از سیلاب را در حوزه آب و فاضلاب شهری 27 میلیارد  و 350 میلیون تومان اعلام کرد.

 عبداللهی تصریح کرد: در حوزه آبفاروستایی نیز آب 442 روستا قطع شده بود که 29 میلیارد و 150 میلیون تومان نیز به این بخش خسارت وارد شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز