خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران:

شمار زیادی از کارگران ساختمانی در لیست انتظار بیمه قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۹۰۰

سید هادی ساداتی گفت:شمار زیادی از کارگران ساختمانی در لیست انتظار بیمه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید هادی ساداتی با اعلام اینکه 86 انجمن صنفی کارگری 130 هزار کارگر را تحت پوشش خود قرار داده است،اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید 37 هزار سهمیه بیمه کارگری به مازندران اختصاص داده شد اما همچنان شمار زیادی از کارگران در لیست انتظار بیمه قرار دارند.

وی ادامه داد: سهمیه بیمه کارگر ساختمانی با میزان متقاضی تناسب ندارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران به مشکلات بخش کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: کارگران ما در ورزشگاه های استان سهمی ندارند .

ساداتی به طرح ساماندهی میادین کارگری اشاره کرد و اجرای این طرح را از ضروریات دانست و افزود: استان مازندران به دلیل دارا بودن آب و هوایی معتدل پذیرای کارگران از دیگر استان ها است با راه اندازی این سامانه کارگران غیر بومی شناسایی می شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به مشکلات کارگران بندرامیراباد اشاره کرد و گفت: متاسفانه کارگران بخش حمل و نقل در اسلکه بندر امیرآباد  از جایگاه مناسب برخودار نیستند.

ساداتی خاطرنشان کرد: با استقرار استادکاران در منطقه سیلزده شهرستان سیمرغ در بازسازی خانه های مسکونی همراه با سپاه و بسیج سهیم شدیم.

فاصله حداقل دستمزد با هزینه‌های حداقلی زندگی بسیار عمیق است

در ادامه سید علی اکبر علوی نژاد  گفت: فاصله حداقل دستمزد با هزینه‌های حداقلی زندگی به حدی عمیق است که افزایش ۳۶.۵ درصدی، فقط می‌تواند قدرت خرید از دست رفته کارگران در سال گذشته را جبران کند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان مازندران با بیان اینکه اگر گمان کنیم افزایش ۳۶.۵ درصدی دستمزد ۹۸ به اندازه‌ای زیاد است که می‌تواند زندگی نیروی کار را متحول کند، خوش خیالی است، در ادامه افزود: در شرایطی که توان اقتصادی کارگران به شدت سیر نزولی به خود گرفته است، مبلغ تعیین شده در تامین معیشت کارگران بی‌تاثیر است.

علوی‌نژاد در توضیح قدرت خرید از دست رفته کارگران افزود: توانایی اقتصادی کارگران به قدری در طول سال‌های گذشته از دست رفته است که کمتر خانواده کارگری امروز می‌تواند حداقل نیازهای اولیه خانواده خود را تامین کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز