خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد:

ضرورت اقدامات جهادی برای عادی شدن زندگی مردم در مناطق سیل زده

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۵۶۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، در این جلسه گفت: با کار و تلاش شبانه روزی و عزمی جدی تر؛ با همکاری و همدلی کلیه نیروهای دولتی، نظامی و بسیجی، بازسازی مناطق سیل زده را در کمترین زمان محقق می کنیم. ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی رازجویان در جلسه پیگیری و هماهنگی اقدامات ستاد بازسازی مناطق سیلزده استان ضمن تشکر و قدردانی از کلیه دستگاه های دولتی، سپاه، بسیج و ارتش و گروه های جهادی و مردمیبا اشاره به این که اقدامات صورت گرفته از سوی همه نیروهای عمل کننده در دو بحران سیل اخیر جهادی بوده است، افزود: مازندران باید در اقدامات بازسازی نیز ممتاز عمل کند. 

معاون عمرانی استاندار با بیان این که از این پس اقدامات در راستای بازسازی مناطق سیلزده است، یادآور شد: با توجه به پایان توانِ تاب آوری این مناطق، باید همه اقدامات به بازگشت و عادی شدن کامل زندگی مردم منجر شود.

وی با تاکید بر این که بازسازی با حضور دستگاه ها در صحنه در جهت نظارت بر فرآیند انجام کار و کاستن آلام مردم باید همراه باشد، اظهار داشت: در بازسازی مناطق سیلزده؛ پیشگیری از حوادث آینده و اقدامات بازدارنده از بروز مجدد بحران مورد توجه قرار گیرد.

رازجویان گفت: اقدامات بازسازی باید فنی، منطقی و آینده نگرانه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به این که آنچه که امروز در حوزه بازسازی ظاهرا بچشم نمی آید، ممکن است برای آینده کلیدی باشد، ابراز داشت: سرعت، دقت و کیفیت در حوزه بازسازی باید محور فعالیت ها قرار گیرد.

رازجویان با اشاره به این که اقتصاد مازندران، کشاورزی محور است، تاکید کرد: سردهنه ها و کانال های آب باید هرچه سریعتر به حالت اولیه بازگردند تا کشاورزان بتوانند زمین ها و باغات را احیا کنند.

** با دستور استاندار مازندران؛ معاونین و مدیران متولی بعنوان معین مناطق مختلف سیلزده استان تعیین شدند و در حال پیگیری جدی مسایل مختلف بازسازی در این مناطق هستند.

حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و معین شهرستان های میاندورود، نکا، بهشهر و گلوگاه در سیل اخیر نیز در این جلسه افزود: مسایل بازسازی در سه محور مناطق مسکونی، کشاورزی و حوزه های زیربنایی با جدیت و بطور همزمان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به این که بنیاد مسکن 332 واحد مسکونی را در 4 شهرستان یاد شده اعم از تخریبی و تعمیراتی در دست اقدام دارد، اظهار داشت: مجموعا 708 فقره از تسهیلات 2 میلیون تومانی در این 4 شهرستان استفاده شد.

خیریانپور با اعلام این که کمیته امداد امام (ره) 142 فقره تعمیراتی و 14 فقره تخریبی در این 4 شهرستان آمار داده است، گفت: 28 فقره تخریبی و 143 واحد تعمیراتی در شهرستان های میاندورود، نکا، بهشهر و گلوگاه نیز از سوی بهزیستی اعلام شده است.

در این جلسه هم چنین احمدی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، فرمانداران و مدیران دستگاه های ذی ربط به ارایه گزارش و برنامه های پیش رو در حوزه بازسازی مناطق سیلزده پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز