خبرگزاری کار ایران

فرماندار بهشهر:

مدیریت سیلاب مسئله ضروری و نیازمند کار تخصصی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۳۹

فرماندار بهشهر گفت: مدیریت سیلاب مسئله ضروری و نیازمند کار تخصصی است و باید در این بخش کارهای موثرتری انجام شود.

هادی خنجری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در راستای سیل و سیلاب در شهرستان بهشهر و تلاش برای پیشگیری از تکرار این حوادث افزود: سیل اخبر بعد از خشکسالی اتفاق افتاد و بصورت غیرمنتظره زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد.

وی اظهار داشت: مازندران در 19حوزه تولید و 14محصول کشاورزی دارای رتبه اول کشور و  در پنج محصول دارای رتبه برتر است و متاسفانه سیل اخیر بیشترین خسارت را به کشاورزی وارد کرد.

خنجری گفت: آسیب در کشاورزی مازندران با توجه به دارا بودن رتبه اول در تولید برخی از محصولات، کشاورزی کشور را دچار خسارت می کند و باید توجه ویژه به این بخش اعمال شود.

وی با اعلام اینکه سیل در بهشهر با توجه به سیل بندها و سد سرشاخه گیر کنترل شد؛ خاطر نشان کرد: اگرچه سیلاب در بهشهر همچون شهرهای دیگر خسارت در روستاهای بالادست نداشت؛ اما مناطق جلگه ای و کشاورزی تحت تاثیر مستقیم سیل قرار گرفت و کشاورزی، راههای مواصلاتی و واحدهای تولیدی و زیرساختها آسیب جدی دیده است.

فرماندار بهشهر افزود: باغات، اراضی کشاورزی، دامداری ها و مرغداری ها و کلنی های زنبور عسل ما در سیل اخیر آسیب جدی دیده و زیرساختهای کشاورزی ما در برخی از موارد از بین رفته است.

خنجری بیان داشت: در فصل کشاورزی قرار داریم و باید در این حوزه برای جبران خسارت سیل و اختصاص اعتبارات تلاش بیشتری انجام شود تا کشاورزان متضرر نشوند.

وی با اشاره به جدی گرفتن بیمه در بخش های مختلف یادآور شد: باید بیمه ها شرایط را برای استقبال کشاورزان فراهم کرده و طوری برنامه ریزی شود که کشاورز به سراغ بیمه رفته و به این امر مبادرت کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهشهر همچنین با تاکید بر امهال تسهیلات کشاورزی گفت: با توجه به خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی، امهال تسهیلات بانکی این قشر باید با اولویت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

خنجری افزود: صندوق توسعه کشاورزی هم از نیازهای مهم منطقه است که انتظار داریم بصدرت استانی عمل کرده و کمک کار کشاورزان باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز