خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی ستاد تسهیلات سفر مازندران :

بیش از 14 میلیون مسافر نوروزی وارد مازندران شدند

کد خبر : ۷۴۵۷۹۰

دبیر اجرایی ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت : تاکنون اقامت 14 میلیون و 570 هزار و 639 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت شده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیف الله فرزانه  در ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران در ساری با بیان اینکه 14میلیون و570 هزار و 639 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت شده است ، افزود : ثبت این تعداد مسافر مربوط به 27 اسفند سال 97 تا 12 فرودین 98 است.

وی با اعلام اینکه در این همین مدت چهار هزار و 855 مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی فرهنگی بازدید کردند و گفت: از این تعداد چهار هزار و 855 نفر بازدید کننده داخلی  و 3 نفر بازدید کننده خارجی بوده اند .

دبیر اجرایی خدمات سفر مازندران شمار بازدید کنندگان از موزه های استان را 147 هزار و 662 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 147هزار و 131 نفر گردشگر داخلی و 531 نفر مسافر و گردشگر خارجی بوده اند.

وی تصریح کرد: در همین مدت 593 هزار و 251 گردشگر و مسافر اماکن مذهبی و متبرکه استان زیارت کردند.

فرزانه گفت: از 27 اسفند تا روز گذشته دو میلیون و 136هزار و 895 گردشگر و مسافر از روستاهای مازندران بازدید کردند.

دبیر اجرایی ستاد تسهیلات سفر مازندران ادامه داد: در همین مدت سه میلیون و 175 هزار و 628 گردشگر در روستاهای مازندران اقامت کردند.

فرزانه  با اشاره به این که 16هزار و 805 مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی هم در این مدت انجام شد ، ادامه داد : کمیته بهداشت ، درمان و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در این بازدیدها 10 هزار و 708کیلوگرم مواد غذایی فاسد را کشف و معدوم کرد .

وی همچنین از دادن 4 هزار و 222 اخطاریه بهداشتی در این مدت به متصدیان صنوف خبر داد و گفت که 50 مکان هم به خاطر رعایت نکردن موارد بهداشتی تعطیل شدند . 

فرزانه شمار گشت های انتظامی را 21 هزار و 256 مورد اعلام کرد و افزود: در همین مدت 10 هزار و 929 تخته چادر در پارکها و حاشیه بلوارها و خیابانهای استان برپا شده است.

مازندران بیش از سه هزار روستا دارد که علاوه بر جاذبه های طبیعی و خدادادی جنگل ، وجود اقامتگاه های بوم گردی باعث شده تا مسافران زیادی را به سمت خود جلب و جذب بکند .

فعالیت ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران از 27 اسفند ماه سال 97 آغاز شد و تا 16 فروردین ماه جاری ادامه می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز