خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری مازندران :

اقتصاد استان به سمت گردشگری در حال تغییر است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۴۰۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استانداری مازندران گفت: اقتصاد استان در آینده مبتنی بر خدمات و گردشگری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مفید غلامی راد در ستاد خدمات اجرایی سفرهای استان با اشاره به چالش منابع اعتباری و تنظیم بازار در استان اظهار کرد: سیل مثلث چالش‌ها را در استان تکمیل کرد.

وی افزود: 90 درصد مسافرت‌های خارجی کاهش یافته است و این مسئله شاهد افزایش گردشگری داخلی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری با اشاره به شروع دوره ترسالی در کشور گفت: برغم خسارت‌هایی ناشی از سیل امیدواریم اصل دوره ترسالی برای کشور مفید باشد.

وی با بیان اینکه آمارهای تورهای خارجی 60 درصد کاهش یافته است تصریح کرد: کاهش مسافرت‌های خارجی سبب کاهش خروج ارز از کشور می‌شود.

غلامی راد با عنوان اینکه مازندران استانی گردشگری به شمار می‌رود و گردشگری را باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد گفت: اقتصاد ما در آینده باید مبتنی بر خدمات باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد ارزش افزوده و اشتغال در حوزه کشاورزی است،گفت : آمارهای موجود نشان می‌دهد که اقتصاد استان به سمت گردشگری حرکت می کند.

غلامی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های اقامتی مازندران نشان می‌دهد که استان توانمندی‌های لازم در حوزه گردشگری دارد.

وی با یادآوری اینکه بر اساس قانون برنامه چهارم نحوه استفاده از اقامتی دولتی باید عمومی شود اما هنوز این موضوع عملیاتی نشده است، افزود: اگر این مهم مدیریت شود می تواند ظرفیت های گردشگری استان را افزایش دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز