خبرگزاری کار ایران

فرماندار مرکز استان مازندران اعلام کرد:

خسارت371میلیارد تومانی سیل به شهرستان ساری

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۰۳۴

فرماندار ساری گفت: تابه‌حال 3 هزار و 712 میلیارد ریال به اراضی، راه‌ها، باغات، تأسیسات زیربنایی، واحد‌های مسکونی و ... شهرستان خسارت واردشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عباسعلی رضایی با اشاره به اینکه شهرستان ساری در روزهای پایانی سال 97 و ابتدایی سال دچار بحران برف در ارتفاعات، رانش زمین در مناطق میانی و سیل در پایین‌دست شد، گفت: 65 روستا در ارتفاعات شهرستان در محاصره برف قرار گرفتند و 35 روستا شهرستان ساری دچار آب‌گرفتگی شد.

وی با اعلام اینکه به 12 هزار و 260 هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان خسارت وارد شد، تصریح کرد: 720 نقطه از جاده‌های فرعی و 135 نقطه از جاده‌های اصلی شهرستان دچار رانش، ریزش و انسداد شد.

فرماندار شهرستان ساری با بیان اینکه سیل و رانش و اخیر به یکهزار و 530 واحد مسکونی خسارت وارد کرده است، ادامه داد: تاکنون 135 واحد مسکونی در بحران اخیر دچار خسارت 100 درصدی شدند.

رضایی با اشاره به خسارات سیل به تأسیسات زیربنایی شهرستان، افزود: پل علوی‌کلا که مسیر تردد 12 روستا بود با تلاش شبانه‌روزی و در همان روزهای ابتدایی بازگشایی شد و برای روستاهای گلورد، سقندیکلا و 4 روستای دیگر آن مسیر، راه‌های جایگزین در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اقدام به‌موقع بنیاد مسکن در کسب گزارش و پرداخت خسارات، خاطرنشان کرد: از میزان هزار و صد و هفتاد و دو پرونده تشکیل‌شده 790 پرونده کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند و 350 پرونده نیز در حال بررسی میزان خسارت و پرداخت آن است.

رئیس ستاد مدیریت بحران مرکز استان مازندران با اعلام اینکه در شهرستان ساری یکهزار و 530 واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی شدند، گفت: تاکنون 3 هزار و 712 میلیارد ریال به اراضی، راه‌ها، باغات، تأسیسات زیربنایی، واحد‌های مسکونی و ... شهرستان خسارت واردشده است.

فرماندار شهرستان ساری با تشکر از همدلی و حضور میدانی مسئولان در کنار مردم، خاطرنشان کرد: نیرو‌های مردمی و شهرداری‌ها، گروه‌های جهادی بسیج، پاسداران، هلال‌احمر، دهیاران و تمام دستگاه‌های خدمت رسان در کنار مردم منطقه با تلاش شبانه‌روزی در حال پاک‌سازی منظر شهرستان از آثار سیل هستند و با کسب رضایت ساکنین عملیات بازسازی و ساخت واحد‌های مسکونی آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز