خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

یادگاری با "دیو سپید"

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۸۴۵

در میان دشت‌های پهناور ایران « لار» بهترین مکان برای عکاسی و تماشای دیو سپید پای دربند، بلندترین کوه خاورمیانه و بلندترین قله آتشفشانی آسیا، « دماوند» نازنین اساطیری است

به گزارش خبرنگار ایلنا،در میان دشت‌های پهناور ایران « لار» بهترین مکان برای عکاسی و تماشای دیو سپید پای دربند، بلندترین کوه خاورمیانه و بلندترین قله آتشفشانی آسیا، « دماوند» نازنین اساطیری است که پذیرای گلهای زیبا و چشمه‌ساران است .

این دشت رنگین در قسمت جنوبی قله دماوند خودنمایی می‌کند و اواخر بهارگلهای شقایق، چادری سرخ و جلوه‌های محشر به تصویر می‌کشند.

سه راهی پلور تا پست ورودی پاسگاه محیط‌بانی دلیچای( ورودی شرقی پارک ملی لار) امتداد یافته و دسترسی به پارک ملی لار را از طریق جاده آسفالته ، ممکن می‌سازد.

کوهنوردان و علاقمندان صعود به دماوند باید از راهنمایان حرفه‌ای این راه استفاده کنند.

روز ملی دماوند با نام « تیرماه سیزده شو» در شب سیزدهم آبان ماه در دامنه دماوند برگزار می‌شود اگر بنا دارید اردیبهشت، مسافر مازندران شوید شرکت درر مراسم « ورف چال» که در مرتع است وش بین رینه و پلور انجام می‌شود .پیشنهاد ماست.

در فصل بهار فصل‌های باقیمانده از زمستان در دامنه دماوند جمع و در گودالی ریخته می‌شود. این آیین سنتی تا حدودی مردانه است. در « ورف چال»زن ها در روستای اسک می‌مانند و مراسم و جشن مربوط خود را برگزار می‌کنند.

اگر به همراهی تور و امتحان ورزش‌های آبی علاقه دارید تور رفتینگ هراز را از دست ندهید.رفتینگ یا قایق رانی در رودخانه قطعا هیجان‌انگیز و ماجراجویانه است.

با تورهای رفتینگ می‌توانید خودتان را به امواج رودخانه دائمی هراز بسپارید، قایق سواری از مسیر پارک میرزا کوچک‌خان جنکلی تا آمل دو سه ساعتی طول می‌کشد.

 درجه ی امواج هراز تا قبل از گزنگ، برای افراد سالم مناسب است. اما بخش‌هایی از این رودخانه که امواج بیش از 4 متر دارند، برای قهرمانان رفتینگ و قایقرانان حرفه‌ای مساعد است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز