خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران مطرح کرد:

برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سیل نیازمند ردیف اعتباری هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۲۶۶

استاندار مازندران گفت: برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سیل بی سابقه به ردیف اعتبار اختصاصی برای اجرای طرح های پیشگیرانه نیاز داریم و با تامین اعتبار می توان بحران سیل را کاهش داد.

احمد حسین زادگان در جلسه ستاد بحران که در استانداری مازندران برگزار شد به وقوع سیل روز گذشته و آسیب های ناشی از این حادثه در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی حتی بخش خصوصی که از تجهزات و ماشین آلات برخوردار هستند برای کمک به مناطق سیل زده بسیج شوند.

وی افزود: برخی از خانواده ها در سیل دیروز دچار آسیب جدی شدند دو میلیون کمک بلا عوض و دو میلیون تومان برای تعمیرات از محل اعتبارات استانی به حادثه دیدگان در سریع ترین زمان پرداخت شود.

استاندار مازندران گفت: اگرچه به دلیل بی سابقه بودن بارش باران زمستانی تا حدودی مردم و حتی مسئولان دستگاههای اجرایی غافلگیر شدند، ولی خدمات رسانی به موقع باعث شد تا حجم خسارت ها کاهش یابد.

وی با اعلام اینکه بخشی از خسارت های ناشی از سیل به خصوص در روستاها ناشی از ساخت و سازهای غیر قانونی در حاشیه رودخانه ها است افزود:حجم زیادی آب برخی از مزارع و اراضی کشاورزی را در برگرفته که نیاز به همکاری دستگاه ها برای تخلیه و هدایت آب دارد.

حسین زادگان ادامه داد: اگرچه برخی از دستگاههای اجرایی مسئول نیز به دلیل عدم سخت گیری در جلوگیری از این ساخت و ساز شاید مقصر باشند، ولی همچنان برخی مشکلات فرهنگی باعث شده تا این ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه ها ادامه یابد.

وی تصریح کرد: در شرایط بحران نباید به گونه ای عمل شود که تمام توپ کم کاری وارد زمین دولت و دستگاههای اجرایی شود در این برهه از زمان مدیریت بحران نیازمند همکاری تمام دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی است.

رئیس ستاد مدیریت بحران مازندران گفت: پیگیری برای اختصاص ردیف اعتباری خاص برای پیشگیری از سیل با معاون رئیس جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام شد و وعده اولیه برای این اعتبار داده شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن برای کمک به سیل زدگان و جبران خسارت ها نیز پیگیری لازم از هیات دولت انجام می شود تا بتوانیم خدمات رسانی بهتری به سیل زدگان داشته باشیم.

حسین زادگان تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران نیز در عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی در خدمات رسانی به مردم نظارت می کند.

وی در ادامه از همکاری سپاه و بسیج در کمک به سیل زدگان استان قدردانی کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز