خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران اعلام کرد:

انجام 80 هزار مأموریت توسط اورژانس 115 مازندران در سال 97/ کمبود موتورلانس در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۶۹۵

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران گفت: امسال بیش از 80 هزار مأموریت پزشکی توسط اورژانس 115 در این استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،یحیی صالح طبری صبح امروز در نشست با خبرنگاران از استقرار 90 پایگاه شهری،جاده ای و روستایی در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در محورهای کندوان و هراز برای خدمت به مسافران نوروزی مستقر شدند.

وی به چهارشنبه پایان سال اشاره و اینکه چهارشنبه آخر سال از حالت سنتی خارج و به صنعتی تبدیل شده است به اقدامات پیشگیرانه اورژانس اشاره کرد و افزود: تمام مراکز درمانی و اورژانس استان از هفته قبل درحالت آماده باش قرار دارند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گفت: آماده باش غیررسمی مراکز درمانی و بهداشتی از اول اسفندماه و از 15 اسفندماه آماده باش رسمی برای چهارشنبه آخر سال شروع شد.

وی با بیان اینکه سن مصدومان از 10 تا 18 سال به 18تا 28 سال رشد یافته است ،تصریح کرد: آموزش مدارس و دانشگاه‌های استان در دستور کار قرار گرفت و تصاویر هشدار دهنده نیز به صورت روزانه ارسال می شود.

صالح طبری شمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در سال قبل را 132 نفر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال 95 حدود 32 درصد رشد داشته است و مصدومان بیشتر از ناحیه دست، پا و قفسه سینه مصدوم شده بودند.

وی برپایی مسابقات نقاشی، طراحی بنر چهارشنبه سوری، برقراری جلسات با پلیس امنیت و تشکیل شورای دانش آموزی، فعال کردن همیاران اورژانس از جمله اقدامات چهارشنبه آخر سال برشمرد.

صالح طبری ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 20 میلیون مسافر به استان سفر می‌کنند .

وی به خدمات دو دستگاه موتورلانس در بابلسر و محمودآباد اشاره کرد وکمبود اتوبوس آمبولانس و موتورلانس در مازندران را از دغدغه های مهم در این حوزه اعلام کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت:تقریباً به 20 دستگاه موتورلانس برای خدمات دهی به مسافران نیاز داریم.

وی با اعلام اینکه 50 دستگاه آمبولانس به ظرفیت اورژانس اضافه شد،ادامه داد:تمامی دستگاه‌ها به آمبولانس موبایل مجهز شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: میزان و مدت حضور اورژانس از زمان اعلام تا رسیدن به محل مأموریت در مراکز شهری و جاده‌ای زیر 9 دقیقه است.

وی با اعلام اینکه میزان مزاحمت‌های تلفنی 62 درصد معادل  32 هزار مورد در سال قبل به زیر یک درصد کاهش یافته است ،افزود: امسال بیش از 80 هزار مأموریت پزشکی انجام شده است .

صالح طبری با اعلام اینکه روزانه 3 هزار تماس ورودی و خروجی با اورژانس 115 انجام می گیرد گفت: 60 درصد این تماس ها مرتبط 40 درصد متفرقه است.

وی با بیان اینکه 400 تماس به ماموریت اورژانس 115 ختم می شود،افزود: این اورژانس روزانه 2 هزار ماموریت انجام می دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز