خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت ساری خطاب به رئیس جمهور؛

صف های طولانی گوشت و مرغ در شان مردم ما نیست/رئیس قوه قضائیه نسبت به مفاسد کوتاه نیاید

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۴۵۸

امام جمعه موقت ساری گفت: چرا بعد از 40 سال انقلاب مردم ما باید در صف گوشت و مرغ بایستند ،این در حالیست که رئیس جمهور بیان کردند که ما مشکل ارزاق و گوشت نداریم مشکل در تقسیم گوشت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های عبادی و سیاسی امروز نماز جمعه ساری به غیرت ورزی در آموزه های دینی اشاره کرد و اظهار داشت: غیرت یکی از ارزشمندترین صفات الهی و انسانی است و اولین وجودی که این صفت را درعالم دارد وجود مقدس ذات الهی خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه خداوند بی غیرت را طرد می کند حتی عابد باشد،صداقت ،نجابت،سخاوت،اخلاق خوش و غیرت به خانواده را از خصایص فرد مومن برشمرد.

امام جمعه موقت ساری غیرت ملی،ناموسی و دینی را از مهمترین اقسام غیرت نام برد و گفت: غیرت ملی اینکه انسان به ملت،آب و خاک خود احساس مسئولیت کند که رئیسعلی دلواری،میرزاکوچک خان جنگلی ،ستارخان و باقرخان را نمونه ای از افرادی اعلام کرد که به خاک و آب وطن غیرت داشتند.

وی به غیرت ناموسی اشاره کرد و گفت: افراد نباید به غیر اجازه دهند که وارد حریمشان شوند؛ این تفکر دینی و شیعی ماست که در اسلام بر آن تاکید فراوان شده است.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به حلول ماه رجب و تاکید بر اینکه از این ماه به آسانی عبور نکنیم ،تصریح کرد: کسی که در ماه رجب یک روز روزه بگیرد خدا را خشنود کرده و از غضب الهی دور خواهد شد.

وی به ولادت امام علی (ع) در روز 13 رجب اشاره کرد و گفت: ایام اعتکاف نیز به مدت سه روز در مساجد برپاست .

خطیب امروز نماز جمعه ساری با یادآوری 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت به دولتمردان توصیه کرد به اقتصاد منهای نفت بیندیشند و اینکه بودجه را بدون نفت ببندند ،زیرا نفت سرمایه ملی کشور ماست و باید به نسل های آینده منتقل شود.

وی با اشاره به درپیش بودن نوروز 98 و ورود مسافران و گردشگران به مازندران گفت: در این شرایط می بایست مراقب شبیخون و سونامی فرهنگی باشیم از مسافران ضمن خیر مقدم تقاضامندیم که تفکر غرب را وارد استان نکنند.

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد:قبل از انقلاب مردم مازندران در دو لبه تیغه فساد و کمونیست قرار داشتند اما همین مردم با غیرتمندی شریعت و ارزشهای اسلام را حفظ کردند.

وی انتخاب حجت الاسلام رئیسی را به عنوان رئیس قوه قضائیه از سوی رهبری به فال نیک گرفت و خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: نسبت به مفاسد کوتاه نیایید و همچون شمیشر دولبه با کسی تعارف نکند.

امام جمعه موقت ساری همچنین به اهدای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: این سردار رشید اسلام و محبوب دلها بازوی پر توان مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به "بیانه گام دوم " رهبر انقلاب اشاره و تاکید کرد :به دلیل اهمیت این بیانه مهم ،می طلبد تا سخنوران و قلم بدستان آن را به خوبی پردازش کنند.

حجت الاسلام قاسمی گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است اگر جایی خطا یا اشتباهی بکند به اشتباه خود اقرار می کند اما به اصول خود پایبند بوده و ارزشهای ان کوتاه نمی آید.

وی تصریح کرد: ما دفاع پس از تهاجم را انجام می دهیم و به دنبال صلح هستیم ،چنانچه کسی به این نظام و انقلاب نگاه بدبینانه داشته باشد با تمام قدرت در مقابل او ایستادگی می کنیم؛ اگر تسلیحات نظامی در کشور ما ساخته می شود تنها به خاطر دفاع از این مرز و بوم است .

امام جمعه موقت ساری تصریح کرد: چالش ما با استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل همچنان ادامه دارد و جوانان ما استکبار جهانی را به چالش کشیده اند.

خطیب نماز جمعه امروز ساری افزود: زمانی سیم خاردار را به ما نمی دادند اما امروز استکبار جهانی به جایی رسید که اجازه نمیدهد تا ما سلاح های پیشرفته را به مقاومت برسانیم ؛اما ما می توانیم.

وی خطاب به مسئولین گفت: مردم ما با مشکلات زیادی مواجه اند،چرا بعد از 40 سال انقلاب مردم ما باید در صف گوشت و مرغ بایستند ،این در حالیست که رئیس جمهور بیان کردند که ما مشکل ارزاق و گوشت نداریم مشکل در تقسیم گوشت است.

حجت الاسلام قاسمی گفت: اعلام می شود در فرودگاه چند هزار گوسفند گم شده است بی شک این خبر برای نظام و مملت ما خوب نیست ؛ بدانید برخی از بی تدبیری ها را مردم ما نمی پسندند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز