خبرگزاری کار ایران

سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجدمازندران خبرداد:

عضویت بیش از 116 هزار نفر در کانون مساجد مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۱۹۴

سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجدمازندران از عضویت 116 هزار و هفتصد و چهل و سه نفر در کانون های مساجد مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، حجت الاسلام محمودعلیخانی، امروز در نشست خبری به مناسبت بیست و ششمین سالروز تاسی کانون های فرهنگی هنری مساجد در محل دبیرخانه مساجد استان مازندران به فعالیت 25هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار کرد: یکهزار و 132کانون فرهنگی هنری در دیار علویان فعالیت می نمایند.

وی به عضویت 116 هزار و هفتصد و چهل و سه نفر از فعالان مسجدی استان در سامانه بچه های مسجداشاره کرد و افزود: ثبت تعداد اعضای کانون ها در این سامانه یکی از آیتم های تخصیص اعتبار به فعالیت های مسجدی بشمار می رود.

سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجدمازندران به فعالیت  300کتابخانه عمومی و 176کتابخانه باز در مساجد استان اشاره کرد وگفت :280کتابدار خواهر و برادر در سه شیفت به علاقه مندان خدمات کتابخانه ای ارائه می نمایند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این کتابداران از طریق صندوق هنرمندان بیمه هستند، خواستار همراهی بیشتر این صندوق اعتباری برای عضویت باقی کتابداران مسجدی شد.

حجت الاسلام علیخانی بابیان اینکه اغلب افرادی که در این کانون‌ها فعالیت دارند جوانان پرشور، متدین و انقلابی هستند که بدون چشم داشتی برای اسلام و انقلاب زحمت می کشند، تصریح کرد: امسال بیش از 90 نفر از فارغ‌التحصیلان و دانشگاهیان در مقاطع مختلف تحصیلی درخصوص پیشگیری از آسیب های فضای مجازی و اعتیاد آموزش های لازم را دیده و بصورت مشاور وارد کانون های مساجد شدند که در سال آینده تمامی مساجد استان از این طرح بهره مند خواهندشد.

وی به چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد:هنرمندان متعهد و انقلابی «دیروز، امروز و فردا» که آثار ارزشمند و فاخر در رشته های مختلف نظیر تئاتر، موسیقی، نقاشی، هنرهای تجسمی و ... با موضوع انقلاب اسلامی تولید نمودند ازسوی کانون های مساجد استان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت الاسلام علیخانی خاطرنشان کرد: مرحله استانی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان برگزار و16نفر از برترین های این جشنواره اردیبهشت ماه آینده به مرحله کشوری به میزبانی مشهد مقدس، راه می یابند.

وی اجرای گروه سرود یکهزار و 600نفره در 12بهمن سالجاری به مناسبت سالروز ورود تاریخی امام راحل، برگزاری همایش بانوی فجربه همراه تجلیل از 40بانوی نخبه مسجدی و انقلابی، برگزاری دوره آموزشی مدیران کانون های جدید التاسیس، اجرای طرح کتابخوانی 40مسجد 40کتاب با عنوان شنبه های کتاب«خوانش و معرفی کتاب بین دونماز مغرب و عشا»، آموزش خبرنگاران افتخاری شبستان«هرمسجد یک خبرنگار» و ... را از دیگر برنامه های کانون های مساجد برشمرد.

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه برترین های مسابقه ملی تفسیر کوتاه جزء5و6قرآن کریم، منتخبین جشنواره مدهامتان، برترین های دوره آموزش خبرنگاران مسجدی فردا19اسفند در گردهمایی فعالان مسجدی با عنوان«گام دوم بچه های مسجد مازندران» در دانشگاه آزاداسلامی واحد ساری معرفی و تجلیل می شوند، یادآورشد: امروز رسانه های معاند با هزینه های زیاد درصدد کمرنگ کردن اعتقادات دینی نسل جوان هستند و می طلبد اصحاب رسانه در انعکاس فعالیت های مسجدی، همراهی لازم را داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه شیوه های جذب به مساجد امری مهم و حساس به شمار می آید، گفت: هیئت امنا در مواجه با جوانان و حضور این قشر در مساجد چندان استقبال گرمی نشان نمی دهند و این موجب دلسردی این گروه سنی از حضور در برنامه های مساجد می شود.

حجت الاسلام علیخانی نقطه امتیاز کانون های مساجد نسبت به سایر فعالان در مسجد را بعد هنری این کانون های دانست و افزود: بدنبال راه حل های جذب جوانان به این پایگاه های دینی هستیم تا هیئت امنا و کهنسالان، حضور این قشر را پذیرش نمایند و زمینه تشویق و ترغیب حضور جوانان را فراهم کنند.

وی به نقش کانون های فرهنگی هنری در ایجاد انگیزه بین نوجوانان و جوانان برای دوستی با مسجد اشاره کرد و گفت: امام جماعت مسجد به فرموده مقام معظم رهبری فصل الخطاب امور مسجد محسوب می شوند و تمامی فعالیت های کانون های مساجد با هماهنگی روحانی مسجد برگزار می شوند.

 حجت الاسلام علیخانی از راه اندازی چهار کانون فرهنگی هنری به مناسبت 26امین سالروز تاسیس کانون های مساجد در شهرستان های شیرگاه، ساری، نوشهر و فریدونکنار اشاره کرد ویادآورشد: امسال تلاش شده در ایام نوروز با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسیرهای ورودی استان یک مسجد کشیک 24ساعته برای مسافران درنظر گرفته ‌شود تا مسافران برای اقامه نماز با مشکل مواجه نباشند؛ همچنین در جوار مساجد مورد نظر در شهرهای رامسر،چالوس، آمل،سوادکوه، کیاسر، گلوگاه نمایشگاه فرهنگی نیز برپامی شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز