خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

آغاز اجرای طرح سه دقیقه با نشاط در کلاس‌های درس مدارس مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۴۰۴

سید علی ساداتی از آغاز اجرای طرح سه دقیقه با نشاط از فردا در کلاس‌های درس مدارس استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید علی ساداتی صبح امروز در نشست خبرنگاران پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سلامت و بهداشت دانش آموزان را از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت برشمرد و اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف ما توسعه و ترویج نشاط و تحرک در دانش آموزان است.

وی با اشاره به حوزه فعالیت تربیت بدنی آموزش‌وپروش در دو بخش افزود: بخش نخست شامل دو ساعت تدریس تربیت بدنی مصوبه برنامه درسی ملی است و بخش دوم فوق‌برنامه‌هاست که شامل المپیادهای درون‌مدرسه‌ای، نرمش صبحگاهی، حیاط پویا، کانون‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای و برون‌مدرسه‌ای، ورزش بانوان و کارمندان، مسابقات ورزشی،‌ طرح ساختار قامتی و کانون‌های حرکات اصلاحی است.

ساداتی با اعلام اینکه آموزش و پرورش مازندران در آموزش آموزگاران مقطع ابتدایی رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است و افزود: از آنجایی که همه مدارس معلم تربیت بدنی ندارند، 40 ساعت آموزش برای6 هزار آموزگار پایه انجام شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران به اجرای طرح "سه دقیقه با نشاط" در کلاس‌های درس مدارس استان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با هدف بالا بردن سطح سواد حرکتی دانش‌آموزان با همکاری معاونت بهداشت علوم پزشکی استان از فردا به صورت رسمی در تمام مدارس ابتدایی و دبیرستان‌های متوسطه اول دخترانه آغاز می‌شود و به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی بهار آرزوی روستای جامخانه در شهرستان میاندرود انجام می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح 12هزار سی‌دی کلیپ ورزشی برای 12هزار کلاس درس تهیه و ارسال شد که معلم هر کلاس در ساعت تدریسش به مدت سه دقیقه همزمان با پخش این کلیپ حرکات نرمشی با دانش‌آموزان انجام می‌دهد.

ساداتی اولویت اصلی برنامه‌های این معاونت را تقویت ورزش همگانی و ترویج فرهنگ ورزش همگانی اعلام کرد.

وی به سرانه هشت صدم درصد مترمربع فضای ورزشی هر دانش‌آموز در مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: از نظر سرانه فضای ورزشی سرپوشیده در رتبه بیست‌هشتم کشور و از نظر سرانه فضای ورزشی روباز در رتبه هفدهم کشور قرار داریم.

ساداتی به اختصاص 2 میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده مالیات در سال 97 به بخش تربیت بدنی و سلامت اشاره کرد و گفت: در صورت اختصاص کامل اعتبارات در طی دو سال آینده بیش از 16 سالن تکمیل و افتتاح خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش مازندران  هدف کانون‌های حرکات اصلاحی را اجرای طرح ساختار قامتی و شناسایی ناهنجاری‌های اسکلتی دانش‌آموزان عنوان کرد و  ادامه داد: عمده دانش‌آموزان دچار افتادگی شانه هستند زیرا از کوله‌ها درست استفاده نمی‌کنند و کتاب‌هایشان سنگین است.

وی با اشاره به غربالگری 40هزار دانش‌آموز پایه ششم در طرح ساختار قامتی گفت: 40درصد دانش‌آموزان پایه ششم در این طرح باید غربالگری شوند.

ساداتی به اجرای المپیادهای ورزشی در یک‌هزار مدرسه در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال 40 هزار دانش‌آموز در مسابقات شهرستانی شرکت کردند .

وی ادامه داد: در مسابقات استانی بخشی از آن در سال جاری برگزار شده و بخشی در سال آینده برگزار خواهد شد، تا کنون 2 هزار دانش‌آموز در 20 رشته شرکت کردند.

ساداتی به فعالیت 500 کانون ورزشی زیر نظر آموزش و پرورش در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: 10 هزار دانش‌آموز در اوقات فراغت به این کانون‌ها مراجعه می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش یادآور شد: در دهه فجر امسال 3 سالن ورزشی افتتاح شد، امسال 2 زمین چمن مصنوعی در میاندرود و ساری افتتاح شد.

وی به حوزه ورزش دانش آموزی روستایی اشاره کرد و گفت: بر اساس سیاست آموزش و پرورش بیشترین اعتبار در حوزه تربیت بدنی و سلامت به مدارس کم برخوردار و حاشیه شهرها اختصاص پیدا می کند.

ساداتی گفت: در طرح نماد(استقرار نظام مراقبت دانش اموز) طی دو سال اخیر در 6 مدرسه شهرستان ساری و 140 مدرسه نکا انجام شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز