خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

از روحانی کارآفرین تا به تصویر کشیدن اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۰۲۷

محمد حسن زارع به غیر از روحانیت ، کارآفرینی را موفقیت بزرگ می‌داند و توضیح می‌دهد: به غیر از ایجاد اشتغال در این زمینه سبب افزایش تولید و کمک به چرخه اقتصادی خانواده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،پس از پیرزی انقلاب اسلامی که به حق باید آنرا یک انقلاب فرهنگی عظیمی دانست موضوع بی سوادی مورد توجه قرار گرفت ،بررسی چهاردهه انقلاب در آموزش نشان دهنده شتاب علمی و توسعه سوادآموزی بوده است.

آموزش از راه دور در مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، تنها راه کمک به آموزش کسانی است که به هردلیلی از تحصیل در محیط‌ های آموزشی جا مانده اند و یا به‌دنبال شروع و یا تکمیل روند آموزشی خویش با استفاده از این شیوه‌ نوین می‌باشند. برغم اینکه در شیوه آموزش حضوری بسیاری از فراگیران مبادرت به یادگیری می‌نمایند اماهمچنان کسانی هستند که بدلیل مشغله و نبود امکان کسب دانش و تجربه نمی‌توانند به مدرسه عادی و یا دانشگاه یا موسسات آموزشی به شکل حضوری جهت ادامه تحصیل بروند.

یکی از راهکارهای گسترش سواد آموزی آموزش از راه دور است ؛مدارس آموزش از راه دور وابسته به بخش غیردولتی هستند، موسس مکلف است از منبع درآمد این مدارس یعنی شهریه، هزینه‌های خود را پرداخت کند.

محمد حسن زارع اوجامحله ای از جمله دانش آموزانی است که در مدرسه آموزش از اه دور تحصیل کرده و موفق به دریافت دیپلم در رشته علوم انسانی از مدرسه« پیام  دانش» ساری شده است .او پیش از این در سال 70 در حوزه علمیه ساری مشغول به تحصیل بوده بعد از یکسال برای ادامه تحصیل به مشهد مقدس عزیمت کرد .

زارع که یک روحانی است و روزهای زیادی را برای بازسازی عتبات عالیات در آنجا به سر برده است و همچنین برای سخنرانی به مجالس مختلف دعوت می‌شود، حالا او به غیر ازانجام فرائض دینی برای تحصیل دررشته‌ی مورد علاقه‌اش برای ثبت نام ازطریق آموزش از راه دوراقدام می‌کند.

در این نوع آموزش او با فراگیری دروس تحصیلی از راه دور توانست گامی بلند در راستای ارتقای علم و دانش بردارد و در راستای تحصیل با ایجاد اشتغال خانگی کسب درآمد کند که به گفته خودش این آموزش جرقه ای بود برای ایجاد اشتغال  با این باور که خواستن توانستن است.

وی در ادامه به روند تحصیل آموزش از راه دوراشاره می‌کند و توضیح می‌دهد:« دیپلم حوزه را دریافت کردم اما به دلیل نبودن امکانات رایانه‌ای نمراتم در سیستم ثبت نشده بود، بنابراین برای تحصیل دوباره به مدرسه «پیام دانش»ساری مراجعه و غیر حضوری به تحصیلم در رشته مورد نظر ادامه دادم. وهمزمان با تحصیل به پرورش پرندگان خوراکی در منزل پرداختم »

از ادامه تحصیل تا کارآفرینی

زارع یکی از افراد موفق و فعال در این عرصه است، او که در روستای «سیدآباد» از توابع شهرستان ساری زندگی می‌کند ، در حیاط منزل خود چند گونه پرنده و مرغ محلی و ماشینی را بصورت ارگانیک پرورش می‌دهد».

وی درباره علت ورود به این عرصه وعلاقمندی خود به نگهداری طیور و پرندگان می‌گوید:« از کودکی به کار پرورش طیور و حیوانات اهلی علاقمند بودم .و ایده  نگهداری از گونه‌های مختلف طیور در ذهنم حلاجی می‌کردم. در سال 94 علاقه‌ام را تبدیل به هدف کردم و 200 عدد تخم بلدرچین خریداری کرده و آنرا به 400 تخم افزایش داده و وارد دستگاه جوجه‌کشی کردم که در نهایت 350 تخم تبدیل به جوجه شدند».

 

بازاریابی به شیوه یک روحانی

زارع درباره نحوه فروش محصولاتش خاطرنشان می‌کند:«در منطقه محل زندگی ، همه واحد پرورش طیور مرا می‌شناسنداز روحانی کارآفرین تا به تصویر کشیدن اقتصاد مقاومتی و برای تهیه پرندگانی که پرورش می‌دهم مراجعه می‌کنند اما با این حال بازار فروش از جمله مهمترین دغدغه‌های من در این فعالیت است».

پرورش بلدرچین، قرقاول و مرغ محلی از جمله پرندگانی هستند که این روحانی کارآفرین در منزل حیاط خود پرورش می دهد ، او می گوید:«زمین برای پرورش بیشتر طیور دارم اما نگران بازار فروش هستم چنانچه بازار فروش مهیا باشد می توانم این کار را توسعه دهم.ضمن اینکه از تولید تا فروش این پرندگان از هیچگونه دارویی استفاده نمی کنم و کاملا ارگانیک و با علوفه ، نان خشک و سبوس تغذیه می شوند».

فرآیند شروع فعالیت نگهداری پرندگان

از سال 1390 کارم را شروع کردم و به دلیل ناآگاهی نگهداری ، تلفات هم داشتم اما به مرور زمان با کسب تجربه این کار را توسعه داده وپرندگان را اضافه کردم. در مرحله بعدی دستگاه جوجه کشی خریداری کرده و تخم ها را در این دستگاه اضافه کردم و کارم را توسعه دادم.»

این روحانی کارآفرین می گوید:« در بازه زمانی دیگرمرغ ماشینی یکروزه را خریداری وبا تغذیه کاملا طبیعی بصورت ارگانیک بزرگ کردم حتی با تغذیه طبیعی تعدادی از این مرغ  ها را به 7 کیلو نیز رساندم ».

زارع یادآور می شود:« در طی دو سال بالغ بر یکهزار بلدرچین پرورش داده و فروختم همزمان نیز تخم این پرنده را نیز خریداری کردند».

از هیچ تسهیلاتی برای کارآفرینی استفاده نکردم

این روحانی میگوید:« برای شروع این فعالیت از هیچگونه تسهیلاتی استفاده نکردم تنها با درآمد شخصی کارم را آغاز کردم ، ضمن اینکه به دلیل روحانی بودنم مجبور بودم فاصله زمانی زیادی را در ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق باشم بار این مسئولیت بر دوش همسرم بوده و از این پرندگان نگهداری می کرد».

وی با اعلام اینکه ماهیانه در حدود 300 بلدرچین برای فروش آماده می شود، ادامه می دهد:« از 200 بلدرچین فروخته شده حدود 60 درصد سود دهی داشت با یادآوری اینکه مدت زمان تولد تا فروش بلدرچین حدود 35 تا 40 روز است».

این روحانی کارآفرین در ادامه به مقاومت بلدرچین‌ها در مقابل بیماری اشاره میکند و می‌گوید:« از آنجایی که بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف مقاوم است، پرورش آن بدون استفاده از هیچگونه دارو و آنتی بیوتیکی صورت می‌گیرد، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولاتی کاملا ارگانیک و سالم  بوده که فاقد هرگونه داروی مضر برای مصرف‌کننده هستند»

زارع به غیر از روحانیت اشتغال به این رشته را موفقیت بزرگ می‌داند و توضیح می‌دهد:« به غیر از ایجاد اشتغال در این زمینه سبب افزایش تولید و کمک به چرخه اقتصادی خانواده می‌شود».

وی با اشاره به وجود حداقل امکانات برای آغاز این حرفه و تاکید بر اینکه جوانان فقط به کرسی دولتی تکیه نزنند و به دنبال خود اشتغالی و کارآفرینی باشند ، خاطرنشان می‌کند:« حمایت دولت و مسئولین از جوانان در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به خودکفایی و گسترش و توسعه تولید ، امری الزامی است».

زارع با اشاره به اهمیت بالا بردن سطح تولید ملی در مقوله اقتصاد مقاومتی می‌گوید:« اگر توصیه‌های مقام معظم رهبری بطور جدی اجرا شود بی‌شک کاری اثر بخش در کشور صورت می‌گیرد ».

کشاورزی وباغداری ازدیگر فعالیت‌های این کارآفرین است که از آن به عنوان علاقه‌ی قلبی خود یاد می‌کند و می‌گوید: علاوه برفعالیت‌های مطروحه کشاورزی نیز در زمره کارهای روزمره‌ی من قرار دارد وانجام این کار لذتم را دو چندان می‌کند.

آنچه که این روحانی جوان مازنی انجام می دهد فعالیت‌هایی است که علاوه بر اشتغال به لحاظ اقتصادی برای او سود آوری دارد ضمن اینکه برخی از این فعالیت‌ها نیاز به سرمایه‌ی زیاد ندارد، از اینرو جوانان می‌توانند با استفاده از تجارب این فعال کارآفرین زمینه اشتغال خود را فراهم کنند.

براین اساس آموزش از راه دور اگر به درستی انجام گیرد باعث کاهش بروز مشکلاتی خواهد شد که علم آموزان از آن بی اطلاع می‌باشند و افراد می‌توانند با آموزش از راه دور علاوه بر کسب علم کارآفرینی و اشتغال نیز ایجاد کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز