خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت، بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مازندران:

محدودیت های توزیع آرد مازندران برطرف و میزان خرید متعادل شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۹۹۳

معاون نظارت، بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: با توجه به تغییر در سامانه خرید آرد، محدودیت هایی ایجاد شد که از روز گذشته، محدودیت های توزیع آرد مازندران برطرف و میزان خرید متعادل شد.

حسین اصغرزاده در گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت آرد و نان مازندران افزود: مشکل محدودیت های توزیع آرد، تنها برای واحدهای آزادپز بود که برطرف شد.

وی اظهار کرد: سیستم خرید آرد در واحدهای آزادپز در دو ماه اخیر تغییر کرده و خرید از طریق سامانه بانک سپه انجام می شود که این تغییرات، با گذشته متفاوت و موجب کندی کار در ثبت سامانه توسط خبازان شد.

اصغرزاده گفت: با پیگیری های شرکت غله، استانداری مازندران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران و واحدهای نظارتی، محدودیت های مختلف در توزیع آرد واحدهای خبازی برطرف و میزان خرید متعادل شد.

وی همچنین در مورد افزایش قیمت آرد برای واحدهای خبازی افزود: هیچ نوع افزایش قیمتی در آرد واحدهای خبازی یارانه ای و غیر یارانه ای وجود ندارد و برخی از واحدهای خبازی از آرد نول و قنادی استفاده می کنند که در آنصورت، قیمت آرد قنادی بالاست.

این مسوول ادامه داد: سه نوع آرد واحدهای یارانه ای، واحدهای غیر یارانه ای و واحدهای قنادی و غیر خبازی داریم که با توجه به اینکه ذائقه مردم به سمت نان سفیدتر رفته است برخی خبازان از آرد سفید قنادی و نول به دلیل استقبال مردم استفاده می کنند که گران تر است.

معاون نظارت، بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مازندران یادآور شد: از نظر بهداشت، بیشترین مواد مغذی مربوط به آرد های تیره است و آرد سفید، ارزش غذایی کمتری دارد و باید با فرهنگ سازی به سمت استفاده از آرد تیره برای خبازی ها حرکت کرد.

وی بیان داشت: با تدابیر اندیشیده شده تعادل بخشی در سهمیه آرد نانوایی های استان ایجاد شد و مشکلی در تامین و توزیع آرد و نان مازندران وجود ندارد.

اصغرزاده گفت: انتظار است که گزارش های مردمی تخلفات در سراسر استان مازندران به سامانه 124 اعلام تا رسیدگی کامل انجام شود.

به گزارش ایلنا، مازندران 5 هزار واحد خبازی فعال دارد که از این تعداد 68 درصد واحدهای خبازی یارانه ای و مابقی واحدهای نیمه یارانه ای است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز