خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبر داد:

تخصیص 5صدم درصد اعتبارات هزینه ای مازندران به حوزه بانوان

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۷۶۷

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: پنج صدم درصد اعتبارات هزینه ای استان به امور بانوان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سمیه قاسمی طوسی امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه برای نخستین بار 5 صدم درصد از اعتبارات هزینه ای مجلس شورای اسلامی به استان مازندران اختصاص یافته است،اظهار کرد: سهم مازندران 280 میلیون تومان بوده که نسبت به دیگر استان ها افزایش بیشتری داشته است.

وی افزود: بر این اساس 4 طرح اولویت دار در حوزه امور بانوان مورد بررسی قرار گرفت که آموزش مهارت های زندگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی طرحی است که بصورت پایلوت در ساری آغاز شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران درباره این طرح توضیح داد: این طرح در 8 مدرسه برخوردار،کم برخوردار و نیمه برخوردار برای آموزش والدین و دانش آموزان با حضور اساتید برجسته در قالب کلاس های جامعه شناسی و روانشناسی برگزار شده است که به دلیل استقبال خوب این طرح، برآنیم این کار را گسترش دهیم.

وی طراحی و ایجاد اتاق کارآفرینی پایدار را از دیگر طرح های اولویت دار عنوان کرد و گفت: بنیاد نخبگان،جهاد کشاورزی،فنی و حرفه ای  و دانشگاه ها برای اجرای این طرح همکاری می کنند.

طوسی با اعلام اینکه حذف پلاستیک و حفظ محیط زیست و تولید کیف پارچه ای از جمله طرح هایی است که با همکاری تشکل های مردم نهاد در جهت ارتقای مهارت های زنان متناسب با نیازهای جامعه و خانواده و ایجاد اشتغال در شهرهای ساری،بابل ،تنکابن و رامسر در حال اجرا است .

وی ادامه داد: آموزش کشت محصولات سالم با همکاری جهاد کشاورزی از اهم برنامه های این طرح به شمار می رود.

طوسی به انعقاد تفاهمنامه بین امور بانوان و خانواده استانداری با معاونت علوم پزشکی و دفتر روستایی استانداری اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه با هدف ارتقای سطح سلامت و سطح سواد ، بهبود ارائه خدمات بهداشتی بانوان روستایی منعقد شده که در آینده ای نزدیک در استان اجرا می شود.

وی آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی را هزار و 928 نفر، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد دو هزار و 526 نفر، زنان خانه دار بیمه شده 13هزار و 401 نفر و قالیباف بیمه شده را 24 هزار و 361 نفر اعلام کرد.

طوسی به فعالیت 25 سازمان مردم نهاد در حوزه امور بانوان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 5 سازمان استانی و 20 سازمان شهرستانی هستند.

وی ادامه داد: 6 سازمان مردم نهاد در حوزه کودکان و 50 سازمان مردم نهاد در حوزه امور خیریه فعالیت می کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به برنامه های هفته زن اشاره کرد و تجلیل از بانوان شاخص و نمونه را از جمله برنامه های شاخص در این هفته برشمرد.

وی افزود: 4 درصد از معدن داران استان مازندران را بانوان تشکیل می دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز