خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر:

ارتقاء سلامت و امید به زندگی،ثمره ای ماندگار از انقلاب به مردم است

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۰۸۷

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر گفت: ارتقاء سلامت و امید به زندگی، میراث و ثمره ای ماندگار از چهل سالگی انقلاب به مردم است.

محمدتقی صالح طبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: در دوران قبل از انقلاب با توجه به محرومیت اکثر مناطق وپایین بودن سطح زندگی مردم، دسترسی چندانی برای مردم در خدمات مختلف درمانی مورد نیاز وجود نداشت و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بارقه های امید در این بخش در دل مردم ایجاد شد.

وی گفت: دشمن تلاش دارد تا در بخش های مختلف خدمات و ارزش های انقلاب را زیر سوال ببرد و ما باید با بیان این دستارودها و اعلام عملکردها، نسل جوان را با ارزش های انقلاب و عملکردهای حوزه های مختلف آشنا کنیم.

این مسئول بیان داشت: با همه تلاش های دشمنان ایران در اوج بالندگی است و در همه زمینه ها از جمله در حوزه بهداشت ودرمان همواره سربلند از بحران ها خارج شده ایم و امروز در اوج بالندگی هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر با اعلام اینکه در دهه 60 به واسطه تحقیقات مختلف تلاش فراوانی برای توسعه بهداشت و درمان در سطح جامعه انجام شد؛ یادآور شد: با تلاش های انجام شده از دهه 60 تاکنون خدمات مختلفی در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه شده است.

صالح طبری بیان داشت: امید به زندگی آقایان 55.2 و خانم ها 56 سال بود و واکسیناسیون در نظام خدمات سلامت در دوران گذشته وجود نداشت در حالی که امروز امید به زندگی تا 70 سال رسیده و خدمات مختلف واکسیناسیون در بخش های مختلف ارائه می شود.

وی با مقایسه خدمات بهداشت و درمان گذشته و کنونی یاداور شد: در شرق استان مانزدارن کل درمانگاه 10 درمانگاه شهری و روستایی بود و امروز 50 درمانگاه در شرق مازندران فعال است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر ادامه داد: در سال 57 تنها یک بیمارستان با 100 تخت در شرق مازندران فعال بود و امروز 8 بیمارستان با 650 تخت در شرق مازندران فعال است و بیمارستان 220 تختخوابی خاتم الانبیای بهشهر هم روزهای پایانی ساخت و ساز را طی می کند.

صالح طبری اضافه کرد: تعداد متخصصان از دو متخصص به 108 متخصص و اغلب بومی رسیده است و از 5 پزشک عمومی اکنون دارای 177 پزشک عمومی در شرق مازندران هستیم.

وی بیان داشت: از 4 واحد داروخانه به 51 داروخانه و از عدم آزمایشگاه در شرق مازندران به 11 آزمایشگاه رسیدیم و تعداد آمبولانس های شرق مازندران از 4 آمبولانس به 26 دستگاه افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب کل استان مازندارن و گلستان که در قالب یک استان مازندارن بودند دارای 35 خهانه بهداشت بودند که امروز در مجموع 1800 خانه بهداشت فعال در دو استان داریم و یک هزار و 135 خانه بهداشت و درمان در استان مازندارن و 630 خانه بهداشت متعلق به استان گلستان است.

صالح طبری گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و  شروع بکار دولت جمهوری اسلامی وبرنامه های کاری وزارت بهداشت در طول سالیان مختلف، افزایش تخت ومنابع  بیمارستانی در راس کار قرار گرفت و در دهه ۷۰ تغییرات اساسی درسطح درمان کشور واستان رخ داد و اکنون شاهد تحول عظیم در بهداشت و درمان هستیم و باید قدردان این خدمات باشیم.

این مسئول با اشاره به مرگ و میر نوزادان و مادران باردار قبل از انقلاب اظهار کرد: در قبل از انقلاب از هر یکهزار تولد زنده کودک شاهد فوت 111 کودک بودیم؛ از هر یکهزار کودک زیر پنج سال، 175 کودک فوت می کردند؛ از هر 100 هزار مادر باردار 245 نفر فوت می کردند و امروز در مرگ و میر نوزادان و مادران باردار شاهد کاهش چشمگیری هستیم که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی افزود: تلاش جهادی و حرکت شتابان در بخش های مختلف بهداشت و درمان امروزه برکسی پوشیده نیست و رشد شاخص های بهداشت و درمان در بخش های مختلف از جمله تربیت پزشکان متخصص و فوق تخصص، سلامت مادر و نوزاد، تجهیزات، دارو، فضاهای درمانی و دستیابی به فناوری های نوین بهداشتی و درمانی، بسیار درخشان و چشمگیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز