خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران:

55 درصد واحدهای مسکونی روستاهای مازندران مقاوم سازی شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۱۷۴

محمد خانی نوذری گفت: در دوران چهل ساله انقلاب اسلامی حدود 55 درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای این خطه شمال کشور نوسازی و مقاوم سازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد خانی نوذری در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی (ره) را در جهت محرومیت زدایی را از دستاوردهای مهم انقلاب دانست و اظهار داشت: حدود 500 هزار واحد مسکن روستایی داریم که از این تعداد 270 مسکن از محل 100 امام (ره) و تسهیلات بانکی مقاوم سازی شده است.

خانی با بیان اینکه بازنگری طرح هادی در 505 روستای مازندران انجام شده است، گفت: دفع فاضلاب، پسماند و معضلات زیست محیطی در مناطق مختلف روستاهای استان در بازنگری طرح‌های هادی مازندران دیده شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: تلاش بنیاد مسکن برای حفظ فرهنگ و ماندگاری روستائیان در مناطق استان بوده و در این راستا طرح‌های اصالتی و موثر را اجرایی کردیم.

وی با بیان اینکه در همه روستاهای دارای 20 خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند، افزود: سالانه 150 تا 200 طرح های هادی در روستاهای استان بازنگری می شود.

خانی ادامه داد: در شرایط فعلی نیز تسهیلات بلاعوض و بانکی برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در اختیار روستاییان قرار داده می شود و متقاضیان می توانند از این وام ها استفاده کنند.

 وی افزود: بنیاد مسکن برای رونق بخشی به واحدهای مسکونی روستایی و کمک به اقشار کم درآمد تسهیلات بلاعوض نیز در اختیار متقاضیان روستایی قرار می دهد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: بازنگری طرح هادی در 400 روستا را از دیگر برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران است که سالانه این برنامه در 150 روستا عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی بنیاد مسکن مازندران با حضور در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون ساخت هزار واحد را به اتمام رسانده است گفت: بنیاد مسکن مازندران تعهد کرد تا در مناطق زلزله زده کرمانشاه حدود 2500 واحد مسکن شهری را احداث کند .

خانی ادامه داد: در مدت یکسال استقرار بنیاد مسکن مازندران در کرمانشاه ساخت و احداث هزار واحد به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد:منطقه فولاد سرپل ذهاب از جمله مناطقی از کرمانشاه است که بیشترین کشته را در زلزله داشته است . بنیاد مسکن مازندران در این منطقه و دو منطقه دیگر فعال است.

خانی گفت: 180واحد مسکن مهر خودمالکی الوندی نیز رو به پایان است که اقدامات این بنیاد در استان کرمانشاه می باشد .

میانگین پیشرفت ساخت و ساز  متعهد شده توسط بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه تاکنون 75 درصد است که بنا داریم در سه ماهه اول سال 98 تمامی 2500واحد تعهد شده به اتمام برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز