خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرد:

مرگ 77 موتور سوار در نه ماهه سالجاری

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۰۰۳

علی عباسی گفت:در ۹ ماهه سالجاری تعداد ۴۴۵ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد ۷۷ نفر موتور سوار هستند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی عباسی تعداد کشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی را  ۷۷ نفر اعلام کرد و افزود: در این استان در ۹ ماهه سالجاری تعداد  ۴۴۵ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد ۷۷ نفر  موتور سوار هستند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار شهرستان های ساری با ۱۸ ، بهشهر ،بابل و جویبار هر کدام با هشت نفر بیشترین و  شهرستان های نور ، تنکابن ، نوشهر و بابلسر هر کدام با دو نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید و  بیشترین فوتی در ماه های خرداد و مرداد با ۱۳، تیر با ۱۲و تیرماه با مورد بیشترین و کمترین آن با ۴ نفر در آذر  ماه ثبت شده‌ است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد : بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار۲۲ (۲۹درصد) فوتی است و کمترین گروه سنی ۵۰ تا ۴۱سال با ۶ (۸ درصد) فوتی  قرار دارد.

وی با اشاره به فوت ۵۰ نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ما بقی محور درون شهری افزود : از  ۷۷ نفر فوتی های موتور سوار در ۹ ماه ۷۶نفر مرد و ما یک زن هستند.

عباسی در ادامه افزود: شایع ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در نه ماهه سالجاری بوده که امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز