خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران اعلام کرد:

نفوذ سامانه بارشی از اواخر امشب در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۱۳

با نفوذ سامانه بارشی بامداد فردا ، بارش ها از نواحی غربی آغاز و به تدریج دیگر مناطق مازندران را فرا می گیرد.

احمد اسدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره وضعیت جوی استان اظهار داشت:آسمان استان از اواخر ساعات امشب شنبه 13 بهمن با نفوذ سامانه بارشی به استان بارندگی از مناطق غربی استان آغاز و تا صبح یکشنبه به مناطق مرکزی و شرقی استان نیز تسری پیدا می کند.

وی افزود: بارش به همراه کاهش دما حدود 4 تا 8 درجه سانتیگراد ،مواج شدن دریا ،وزش باد گاهی نسبتا شدید تا پایان وقت دوشنبه در استان ادامه دارد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: طی این مدت در ارتفاعات و محورهای کوهستانی بارش برف به همراه پدیده مه گرفتگی نیز پیش بینی می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی موجود آبگرفتگی معابر عمومی در شهرهای ساحلی ،جلگه ای کاهش دید لغزندگی و اختلال تردد محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

اسدی همچنین گفت: با نفوذ این سامانه سرد و بارشی، شاهد شمالی شدن جریان هوا و وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود، که در نتیجه آن دریا به تدریج مواج خواهد شد، که این وضعیت تا ظهر سه‎شنبه 16 بهمن ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل و دور  از ساحل تا 18 متر بر ثانیه 65 کیلومتر بر ساعت پیش‎بینی می‎شود.

همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل و دور از ساحل استان از تا 3.5 متر برآورد می‌شود.

اسدی توصیه کرد: با توجه به شرایط موجود تمامی فعالان دریایی از فعالیت در دریا خوداری نمایند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران افزود: در صورت تغییرنقشه ها ، تغییرات پیش بینی نیز در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز