خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفار مازندران اعلام کرد:

افتتاح و بهره برداری از 18 پروژه بزرگ آبرسانی روستایی

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۸۲۰

به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی18 پروژه آبرسانی روستایی در سراسر استان مازندران افتتاح و به بهره برداری از آنها آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجید عبدالهی مدیر عامل آبفار استان در گفتگویی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و چهل سالگی انقلاب اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی بار دیگر خدمات ارزنده خود را در راستای رضای خداوند متعال و خشنودی روستاییان محروم و زحمتکش به مردم تقدیم می کند در همین راستا طی دهه  فجر بیش از 18 پروژه بزرگ آبرسانی روستایی با صرف اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که با افتتاح این پروژه ها 26 روستا با 8000 خانوار از غرب تا شرق استان پهناور مازندران از آب این نعمت بی بدیل الهی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: از مجموع 18  پروژه آبرسانی روستایی 5 پروژه مجتمعی و 13پروژه نیز تک روستایی است که برای بهره برداری از این پروژه ها 37.1 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال، 66 کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع، 15 باب مخزن زمینی به حجم 3550  متر مکعب ، 13  واحد ایستگاه پمپاژ ، حفر و تجهیز 6 حلقه چاه و بهسازی 3 دهنه چشمه همچنین  یک مورد تصفیه خانه پکیج حذف آهن و ..... اجرا شده است.

عبدالهی گفت : این پروژه ها شامل آبرسانی (فاز1) تیله نو و عسگرآباد در گلوگاه، آبرسانی کوا و فاز 1 پرکلا در بهشهر، آبرسانی مجتمع طوسکلا ایستگاه دنگسرک فاز 2 در نکاء، آبرسانی پیله کوه در میاندرود، آبرسانی امره در ساری، مجتمع المشیر در قائمشهر، مجتمع ریگ چشمه فاز1 و 2 - مجتمع شیخ محله و آبرسانی میاندره در بابل همچنین مجتمع آبرسانی بوران و کته پشت در آمل، آبرسانی سینوا - تازه آباد- ستار سفلی- ناتر - کلاچان و گیل کلا در چالوس است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در ادامه به دستاورد 40 ساله شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اشاره کرد و گفت: استان مازندارن ( با احتساب جمعیت استانهای سمنان و گلستان  فعلی ) بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1355 بیش از  2291327 نفر جمعیت داشته که 1191490 نفر آن جمعیت روستایی بودند و اکنون براساس آخرین سرشماری دارای 3283582 نفر جمعیت است که 3/42 درصد جمعیت ثابت در روستاها سکونت دارند و با احتساب جمعیت فصلی و شناور حدود 50 درصد جمعیت استان به نوعی در روستاها زندگی می کنند بر این اساس 7/6 درصد از جمعیت روستایی کشور را در خود جای داده است که بخش روستایی در مقایسه با روستاهای سایر استانها رتبه سوم جمعیتی و رتبه چهارم تراکم روستایی کشوری را دارد.

 عبدالهی ادامه داد: اکنون 2928 روستا با 460055 خانوار و جمعیتی بالغ بر 1386024 نفر در استان مازندران وجو دارد که 1603 روستا با 325110 خانوار و 985053 نفر جمعیت تحت پوشش شرکت قرار دارند.

وی شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در مازندران در سال 1357 را حدود 14 درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص در ابتدای دولت یازدهم به 68/72درصد رسید و خوشبختانه با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اکنون شاخص بهره مندی آب شرب به 96/75 درصد افزایش یافته که از میانگین شاخص کشوری (9/74 درصد) به میزان 87/1 درصد پیشی گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران افزود: در بخش فاضلاب قبل از انقلاب هیچگونه تاسیساتی در روستاهای استان مازندران وجود نداشت اما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اجرای تاسیسات فاضلاب در 2 روستای «زاغمرز» بهشهر و «شورکا» جویبار در دست اجراست و مطالعات اجرای این طرح در 5 روستای دیگر استان نیز  با استفاده از فرصت تسهیلات بانک توسعه اسلامی در حال انجام می باشد .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز