خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور:

3 میلیون و 200 هزار بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی/ سازمان در پرداخت حقوق بازنشستگان مشکل دارد/ دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۳۳

علی اصغر بیات گفت: پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی موجب ارائه خدمات با کیفیت مطلوب تری که در شان و منزلت کارگران بازنشستگان است، می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر بیات در نشست با تشکلات کارگری استان مازندران با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از  جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفری بازنشسته تامین اجتماعی در سطح کشور خبر داد و گفت: 319 کانون  شهرستانی و 28 کانون استانی و یک کانون عالی بازنشسته تامین اجتماعی در سراسر کشور در حال فعالیت و خدمت به کارگران بازنشسته تامین اجتماعی می باشند.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی عهده‌دار اجرای بخشی بسیار مهم از سیاست‌های کلان نظام در حوزه های مختلف بیمه‌ای و درمانی است و  قطعا اتخاذ سیاست‌های منطبق بر واقعیات موجود و ارزیابی صحیح از شرایط کلان کشور می‌تواند بخش مهمی از اهداف این سازمان را که در نهایت رضایتمندی مخاطبان است، جامه عمل بپوشاند.

بیات با اشاره به بدهی حدود 180 هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی،اظهار کرد: طبق مصوبه نمایندگان مجلس مقرر شد که سالی 50 هزار میلیارد از این بدهی بصورت سالانه به سازمان پرداخت شود.

وی ادامه داد: امیدوارم نمایندگان مجلس امسال هم در بحث واریز این رقم حمایت های لازم را اعمال کنند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در بحث پرداخت حقوق  و خدمات دیگر از جمله درمان بازنشستگان با مشکلات فراوانی مواجهه است،تصریح کرد: پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی موجب ارائه خدمات با کیفیت مطلوب تری که در شان و منزلت کارگران بازنشستگان می باشد،می شود.

وی از رد واریز حق درمان سازمان تامین اجتماعی به خرانه داری دولت در کمیسیون تلفیق خبر داد  و گفت: امید وارم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی  این طرح در صحن علنی مجلس هم رد شود و اتفاق سال گذشته که موجب پایمال شدن حق کارگران بازنشسته شده بود،تکرار نشود.

بیات با اشاره به پرداخت مرحله اول بسته حمایتی کارگران و بازنشستگان،بیان کرد: امیدواریم 2 مرحله دیگر این بسته حمایتی هم مثل مرحله اول به موقع و تا پایان سال پرداخت گردد.

این فعال کارگری در پایان از نمایندگان مجلس و وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خواست که در بحث طرح همسان سازی کارگران بازنشسته از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز