خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بهره مندی 1100 مشترک هزارجریب نکا از نعمت گاز طبیعی

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۹۱۷

توجه به گازرسانی در روستاهای مختلف کشور در دولت تدبیر و امید از شتاب بیشتری برخوردار شد و اکنون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 1100 مشترک در هزارجریب نکا از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استفاده از گاز طبیعی و بهره مند شدن روستاییان از نعمت گاز طبیعی و سوخت مناسب و سالم یکی از دغدغه های مهمی بود که در کنار توجه به دیگر مسائل با قوت در دستور کار قرار گرفت.

در این بین استان مازندران هم از قافله گازرسانی به مناطق مختلف روستایی عقب نماند و اکنون ۹۲.۵ درصد از ساکنان در روستا‌های استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

با تلاش های انجام شده در شرق مازندران هم این توسعه در گازرسانی با قوت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و بیش از 50 روستا در فهرست گازرسانی قرار گرفت که تنها در هزارجریب نکا 18 روستا در سال گذشته از نعمت گاز بهره مند شدند و اکنون در آستانه چهلمین سال انقلاب 34 روستا در آستانه برخورداری از این نعمت گاز هستند.

گازرسانی برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار با قوت در حال اجراست و با توجه به اعلام مدیرعامل شرکت گازمازندران، ۱۰۰ روستا استان تا پایان امسال از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

رییس اداره گاز شهرستان نکا هم با اعلام اینکه در زمان حاضر 100 درصد خانوارهای شهری از گاز طبیعی بهره مند هستند؛ ادامه داد: حدود 98 درصد از خانوارهای ساکن روستاهای پایین دست هم از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

حسین علی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: تلاش داریم تا در راستای گازرسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید بیش از 60 روستای بخش محروم هزارجریب نکا از نعمت گاز برخوردار شده و ضریب نفوذ گاز در این شهرستان به 100 درصد برسد.

این مسئول بیان داشت: با گازرسانی انجام شده در روستاهای مختلف اکنون 1100 مشترک در روستاهای مختلف هزارجریب نکا از نعمت گاز در روستاهای نکا بهره مند شده اند و در حال مصرف گاز هستند.

علی نژاد افزود: در بخش گازرسانی به روستاها و بخش هزارجریب 120 کیلومتر خط گاز در بخش هزارجریب انجام شد و 300 کیلومتر خط انتقال داخلی گاز کل روستاهای مورد هدف اجرایی و انجام شده است.

شهرستان بیش از 120 هزار نفری نکا در شرق مازندران واقع شده است که دارای 2 بخش هزارجریب و مرکزی با بیش از 120 روستا و حدود 60 هزار نفر جمعیت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز