خبرگزاری کار ایران

حامد رضوانی تاکید کرد:

ضرورت شفافیت مالی تشکل ها/وجود یک میلیون تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور آلمان

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۴۹

رئیس تشکل های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران بر ضرورت شفافیت مالی تشکل ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس تشکل های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در هشتمین اردوی کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی مازندران گفت: در استان مازندران ۱۴۸ انجمن کارفرمایی، ۸۳ شورای اسلامی کار و ۲۸۰ نماینده کارگر داریم.

وی ادامه داد:  ایران در این حوزه جز کشورهای پیش رو نیست.

حامد رضوانی در این مورد افزود: آلمان ۱ میلیون تشکل کارگری و کارفرمایی دارد. کارفرماهای المان تشکل های کارگری را بازوی خود می دانند.

وی بر ضرورت شفافیت مالی تشکل ها تاکید کرد و گفت: تشکل ها شناسه ملی بگیرند. خیالشان هم راحت باشد که چون کار تجاری نمی کنند مالیات به آنها تعلق نمی گیرد.

رضوانی تصریح کرد: تشکل صرفا نباید در هنگام برگزاری انتخابات گزارش مالی ارائه دهند. آنها باید مرتب گزارش بدهند که حق عضویت ها را چگونه هزینه کرده اند. به هرحال حق عضویت ها در جایی خرج می شود.

رئیس تشکلات کارگری و کارفرمایی مازندران، در مورد ضرورت روی آوردن تشکل ها به اشخاص سیاسی، گفت: وزارت کار می گوید تشکل ها نباید کار سیاسی کنند اما من اعتقاد دارم که صنوف برای جلب حمایت سیاستمدران می توانند در هنگام انتخابات از وکلای خود به شکلی حمایت کنند.

وی افزود: البته صنوف از این کار ضربه هم می خورند؛ چرا که ممکن است رقیبی که از آن حمایت نکرده اند انتخابات را ببرد.

رضوانی در پایان بر ضرورت همدلی تشکل ها تاکید کرد و گفت: تشکل های بازنشستگی مازنداران باید اختلافات را درون خود حل کنند از این رو باید شورای حل اختلاف در سطح استان تشکیل شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز