خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

12میلیون از جوانان کشور در شرف ازدواج هستند/مشاوره بعد ازدواج و قبل از طلاق، گامی برای مدیریت ازدواج

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۲۱۵

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به آمار 12 میلیونی جوانان در شرف ازدواج کشور گفت: روند ازدواج در کشور اکنون 6 درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد برکاتی چهارشنبه در همایش آموزشی مربیان با موضوع آموزش های هنگام با ازدواج در ساری افزود: کاهش ازدواج، روند افرایشی طلاق، فاصله ازدواج تا فرزندآوری و فرزند دوم از چالش های مهم در  جمعیت کشور است.

وی با اشاره به امار سالمندی کشور، این امار را 9 و دو دهم درصد اعلام کرد و گفت: جلوی رشد جمعیت گرفته شده و اکنون درصد افراد میانسال بین 30تا 60 سال، 44 درصد است.

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اعلام اینکه اکنون12 میلیون از جوانان کشور در شرف ازدواج هستند؛ یادآور شد: اگر بر روی ازدواج جوانان سرمایه گذاری کنیم و شغل و مسکن حداقلی آنان فراهم شود؛ شاهد رشد مناسبی در ازدواج خواهیم بود.

برکاتی گفت: اکنون روند ازدواج در کشور 6درصد است و این در حالی است که در سال 96 این روند ازدواج 8درصد و در سال 87تا 96 روند ازدواج کشور 30درصد بود و در مازندران هم همین آمار و ارقام، صدق می کند.

وی افزود: براساس امار اعلام شده در سال 95 جمعیت ازدواج کرده کشور نسبت به سال 85 رشد 20درصدی داشته است و هرگز ازدواج نکرده ها کمتر شد و اتفاق خوبی بود.

برکاتی بیان داشت: اکنون به دلیل اینکه جمعیت جوانان سال 60 ما بالا بوده است و ازدواج کمتری صورت گرفته و در مازندران براساس آمار درصد ازدواج ها کم شده است.

وی با اعلام اینکه هر طلاقی، بحران است و آسیب اجتماعی به همراه دارد؛ اظهار کرد: طلاق بحرانی است که اگر توجه جدی به این مقوله نشود؛ هر روز بزرگتر خواهد شد.

مدیر کل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، آموزش حین ازدواج را مهم دانست و گفت: این آموزش ها باید از دوران قبل از ازدواج در مدارس، حین ازدواج توسط بهداشت و درمان و آموزش در طول زندگی توسط قوه قضائیه و بهزیستی ارائه شود تا به کاهش طلاق امیدوار بود.

برکاتی ادامه داد: هدف از برگزاری آموزش های همگام با ازداوج، در واقع ارتقاء کمی و کیفی برنامه ها و آموزش ها برای داشتن زندگی سالم و دوام و بقای ان است که آموزش سلامت و جنسی، آموزش های حقوقی و آموزش تعاملات فردی و روانشناسی ارائه و زوجین با این آموزش ها آشنا می شوند.

وی افزود: در نظرسنجی از برگزاری این دوره ها 78درصد زوحین از کلاس های حقوقی،  92 درصد از آموزش تعاملات فردی و روانشناسی و 97 درصد از آموزش سلامت و جنسی رضایت داشتند.

برکاتی گفت: با تلاش های انجام شده آموزش های همگام با ازدواج توسط بهداشت و درمان و همکاری نهادهای مختلف بهزیستی، قوه قضائیه و تبلیغات اسلامی و دستگاههای متولی در دست انجام است که امیدواریم شاهد بقا و دوام بیشتر زندگی، افزایش ازدواج و کاهش طلاق در جامعه باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز