خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

اشتغال امداد گامی برای توانمندسازی و کاهش آسیب های اجتماعی / رشد 73 درصدی ایجاد طرح های اشتغال تولیدی در نکا

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۹۷۱

مدیر کمیته انداد نکا از رشد 73 درصدی ایجاد طرح های اشتغال تولیدی در 9 ماهه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نکا،حسین بریمانی ورندی، رئیس کمیته امداد نکا گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: درجهت تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلان امداد این نهاد در سال 97 بخش قابل توجهی از طرح های ایجاد شده اشتغال را به طرح های اشتغالزایی تولیدی اختصاص داده است.

وی گفت: در 9 ماهه سال 96 از 153 طرح اشتغال ایجاد شده 68 طرح تولیدی بوده است؛ یعنی معادل 44 درصد از طرح های ایجاد شده ؛ ولی در 9 ماهه سال 97 از 215 طرح ایجاد شده 118 طرح تولیدی بوده است که معادل 54 درصد از طرح های اشتغال ایجاد شده می باشد و این فرآیند در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی تولید و اشتغال بوده است.

این مسوول در ادامه اظهار داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 73 درصد رشد داشته است

بریمانی ورندی افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 700 میلیون تومان در زمینه های گوسفندداری، پرورش گاو ، تولید درب و پنجره ، ساخت MDF ، گیاهان دارویی ، گلیم بافی ، مرغ بومی ، پرورش اردک و غاز ، تولید لباس مردانه و . . . پرداخت شده است.

وی گفت: از این 118 طرح اشتغالزایی تولید 84 طرح شامل طرح های پرورش گاو و گوسفند ، مرغ بومی و اردک و غاز بوده است.

رئیس کمیته امداد نکا همچنین از پرداخت سه میلیارد و 434 میلیون تومان وام اشتغال در 9 ماهه سالجاری به مددجویان مستعد تحت حمایت این نهاد خبر داد.

 بریمانی ورندی اظهار کرد: 215 طرح اشتغال در سرفصل های مختلف با اعتبار سه  میلیارد و 434 میلیون تومان در این شهرستان برای خودکفایی و خود اشتغالی مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: این طرح ها از دو منبع بانکی و صندوق امداد ولایت پرداخت شد که در بخش منابع بانکی 169 طرح اشتغال با مبلغی بالغ بر 3 میلیارد تومان انجام شده است.

بریمانی گفت: همچنین تسهیلات 46 طرح اشتغال از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اعتباری بالغ بر 434 میلیون تومان پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد نکا اظهار کرد: این میزان پرداخت تسهیلات اشتغال در 9ماهه امسال  نسبت مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.

بریمانی گفت: اشتغال امداد گامی برای توانمندسازی و کاهش آسیب های اجتماعی و افراد تحت موشش این نهاد با اشتغال رها نمی شوند بلکه کنترل دائم برطرح ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب و توانمندی کامل ادامه دارد.

وی افزود: در نکا بیش از شش هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز